چگونه حمل سفارش به آدرس دیگر را حذف کنیم؟

یکی از کارهایی که منجر به ساده شدن فرآیند خرید از ووکامرس می‌شود، این است که گزینه سفارش به آدرس دیگری حمل شود را حذف کنید. طبق تجربه‌ای که از سال 95 در فروشگاه‌های اینترنتی مبتنی بر ووکامرس داشته‌ایم، می‌دانیم که انجام همین کار ساده تا چه حد می‌تواند به خریدار کمک کند تا سفارش خود را تکمیل کند.

در دوره‌ی آموزشی ساده سازی فرآیند خرید ووکامرس ده‌ها مورد دیگر به شما معرفی کرده‌ایم که رعایت آن نکات نیز می‌تواند به شدت تجربه‌ی خرید از فروشگاه شما را لذت بخش کند.

اما قبل از اینکه به شما آموزش دهیم که چگونه حمل سفارش به آدرس دیگر را غیر فعال کنید اجازه بدید که ببینیم واقعا چرا این گزینه ایجاد شده است و چه کاربردی برای مشتری دارد؟

حذف آدرس صورت حساب
با حذف سفارش به آدرس دیگری حمل شود مراحل خرید را ساده‌تر کنید.

گاهی اوقات ممکن است که یکی از مشتریان شما بخواهد خریدی را برای یکی از اقوام یا دوستان خود انجام دهد. در این حالت، علاوه بر اطلاعات آدرس، که در فرم پرداخت از مشتری دریافت می‌شود، خریدار می‌تواند یک آدرس دیگر به عنوان shipping adress وارد کند و بدین ترتیب به شما می‌فهماند که سفارش نباید به آدرس او (که در فرم پرداخت یا billing adress وارد شده است) ارسال شود! بلکه باید به shipping adress ارسال گردد.

توجه: در برخی قالب‌های ایرانی billing adress با نام‌های آدرس صورتحساب یا آدرس پرداخت نیز ترجمه شده است. در برخی از قالب‌ها shipping adress با نام آدرس حمل و نقل یا آدرس ارسال بار ترجمه می‌شود. مهم این است که برای سهولت ثبت سفارش یکی از این آدرس‌ها را حذف کنید. (اگر قصد حذف آدرس صورت حساب یا ویرایش فیلدهای صورتحساب را داشتید آموزش ویرایش صفحه پرداخت ووکامرس را نیز ببینید)

آموزش ویدئویی حذف گزینه سفارش به آدرس دیگری حمل شود

شما به عنوان مدیر یک فروشگاه اینترنتی باید فرق بین biliing adress و shipping adress که فعال کردن گزینه حمل سفارش به آدرس دیگر نشان داده می‌شود را بدانید. قابلیت ارسال سفارش به آدرس دیگر به درد برخی از فروشگاه‌های اینترنتی که مثلا فروش کیک تولد، فروش کارت هدیه یا فروش کتاب را انجام می‌دهند شاید کاربردی باشد اما برای اغلب فروشگاه‌های آنلاین غیر کاربردی است و فقط منجر به طولانی شدن فرآیند خرید و سختی ثبت سفارش برای مشتری می‌شود.

به همین دلیل بود که این ویدئو آموزشی را آماده کردیم تا اگر نیاز داشتید قابلیت ارسال کالا به آدرس دیگر را به کلی از سایت خود غیرفعال کنید. ویدئو زیر را ببینید و قدم به قدم کارهایی که انجام می‌دهیم را در فروشگاه خود انجام دهید.

برای مشاهده این ویدئو و ده‌ها ویدئو کاربردی دیگر، عضویت ویژه موج رادیکال را تهیه نمایید.

با صرف مبلغی کم برای تهیه اشتراک 30 روزه موج رادیکال، ده‌ها ساعت آموزش ببینید و از خرید میلیون‌ها تومان افزونه غیر ضروری جلوگیری کنید! 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *