رابطه‌ی سعدی با سئو

در این ویدئو در مورد ارتباط میان سعدی با الگوریتم های جدید گوگل برای شما توضیح داده ام.

اگر امکان تماشای ویدئوی بالا را ندارید، می‌توانید متن زیر را مطالعه کنید:

بهترین سایت ها برای بک لینک چه سایت‌هایی هستند؟

در این جلسه می‌خواهم درباره ارتباط سعدی با سئو برای شما صحبت کنم.

بهترین سایت ها برای بک لینک700 سال پیش سعدی شعری را گفته است:

تو اول بگو با کیان زیستی**************** پس آنگه بگویم که تو کیستی

بعضی از افراد این شعر را اینگونه هم می‌خوانند:

تو اول بگو با کیان دوستی**************** من آنگه بگویم که تو کیستی

نکته‌ای که داخل این ویدئو ما باید به آن توجه کنیم مفهوم این بیت شعر است. همین‌طور که از ظاهر این شعر مشخص است سعدی می‌گوید که اگر شما بخواهید فردی را بشناسید بروید و دوستان او را شناسایی کنید. ببینید آن فرد با چه افرادی رفت و آمد دارد و با توجه به دوستانش شما می‌توانید شخصیت آن فرد را هم شناسایی کنید.

معنی دیگری که از این بیت شعر دریافت می‌شود این است که برای پی‌بردن به میزان اعتبار یک عمل شما می‌توانید به افرادی که در انجام آن کار مشارکت دارند دقت کنید.

اگر افراد ناجور یا نابابی در انجام یک پروژه مشارکت دارند قطعاً آن عمل یا آن پروژه اعتبار کافی را ندارد و موضوعی که شما باید به آن دقت کنید این است که هر وقت دست به اقدامی می‌زنید خوب است دقت کنیم که چه کسانی یا چه افرادی در انجام این کار شما را همراهی می‌کنند و پشتیبان شما هستند. قطعاً این افراد می‌توانند روی موفقیت یا شکست شما تأثیر بگذارند.

حالا که در رابطه با مفهوم این شعر توضیح داده شد اجازه دهید وارد موضوع تخصصی یعنی سئو شویم.

داخل الگوریتم‌های جدید گوگل، گوگل روش امتیازدهی به سایت‌ها را تغییرداده است. داخل شعر بالا گفتیم اگر می‌خواهی فردی را بشناسی ببین با چه افرادی دوست است و با چه افرادی رفت و آمد می‌کند گوگل هم آمده و به این شعر دقت کرده و اصولش را در الگوریتم‌های جدیدش پیاده‌سازی کرده و گفته من سایت شما را بررسی می‌کنم می‌بینیم با چه سایت‌هایی در ارتباط است،

چه سایت‌هایی به شما لینک دادند، چه سایت‌هایی از شما لینک گرفتند و بر اساس شخصیتی که آن سایت‌ها دارند می‌آید و به شما یک رتبه‌ای را می‌دهد.

اگر شما از سایت‌های نامعتبر یا سایت‌های اِسپَم (Spam) لینک بگیرید، اعتبار سایت شما پایین می‌آید و بارها برای من پیش‌آمده که سایت‌های بی‌کیفیتی به سایت‌های مورد نظر ما لینک دادند و دچار افت رتبه شدیم.

برای اینکه این حالت پیش نیاید و بدانید باید از چه سایتهایی بک لینک بگیریم شما باید با استفاده از یک سری ابزارها لینک‌هایی که به سایت شما داده شده است را تجزیه و تحلیل کنید و آنهایی را که غیرمرتبط یا بی‌کیفیت است را به طور کامل پاک کنید چون که لینک‌های بی‌کیفیت اعتبار سایت شما را پایین می‌آورد و باعث می‌شود که در نتایج گوگل افت رتبه پیدا کنید.

از طرفی هم این خیلی مهم است که شما به چه سایت‌هایی لینک می‌دهید. اگر به سایت‌های غیرمرتبط و بی‌کیفیت یا اسپم لینک دهید اعتبار سایت شما به شدت آسیب می‌بیند و علاوه بر اینکه نمی‌توانید رتبه خوبی را به دست آورید همان رتبه‌هایی که در گذشته داشته‌اید را نیز از دست خواهید داد

پس شما باید دقت کنید که به چه سایت‌هایی لینک می‌دهید، آیا سایت‌هایی که به آن‌ها لینک می‌دهید کیفیت کافی را دارند، آیا سایت‌های معتبری هستند؟ یا نه سایت‌های بی‌کیفیت یا اسپم هستند؟ این نکته بسیار مهم است و راهکاری که برای جلوگیری از این فاجعه وجود دارد این است که شما لینک‌های خروجی سایتتان را No Follow  کنید.

برای No Follow کردن لینک‌ها افزونه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید جستجو کنید و این افزونه‌ها را پیدا کنید. اما موضوعی که وجود دارد و خیلی از سئوکارها آن را رد می‌کنند این است که می‌گویند به هیچ سایتی لینک ندهید،

با قاطعیت الان به شما می‌گویم که اگر به کسی لینک ندهید آسیب می‌بینید و نمی‌توانید اعتبار خودتان را افزایش دهید. من بارها و بارها مقاله‌هایی را بالا آوردم و محصولاتی را بالا آوردم که با لینک‌دادن به یک سایت معتبر به گوگل حالی کرده‌ام که این مقاله درباره‌ی چیست و این محصول در چه حوزه‌ای تولید شده است، و گوگل با توجه به لینک خروجی من آمده و به صفحه سایت من اعتبار داده است، به آن رتبه داده است.

نکته دیگری که جالب است بدانید این است که بعضی وقت‌ها سایت‌هایی که جریمه می‌شوند و یا حتی پنالتی می‌شوند را ما با استفاده از همین تکنیک به حالت عادی بر می‌گردانیم البته تکنیک‌های دیگری هم وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که ما انجام می‌دهیم این است که به 4 تا سایت درست و حسابی لینک می‌دهیم که حداقل گوگل ببیند ما به سایت‌های بزرگ و درست و حسابی لینک می‌دهیم و به همین ترتیب بخشی از اعتبار از دست‌رفته سایت را برمی‌گردانیم.

امیدوارم نکاتی که داخل این ویدئو گفتم به درد شما خورده باشد. در صورتی که به بحث سئو علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنم دوره‌ی سوپ جوجه برای سایت را نیز مشاهده کنید.

11 دیدگاه در رابطه‌ی سعدی با سئو

  1. داود

    ممنون مطلبتان خیلی آموزنده بود متاسفم برای ادمایی که به جای بهره بردن از این آموزش های ناب میان مسخره بازی در میارن و اینا لیاقت خودشون رو نشون میدن

    • ارسلان بهنام

      درود بر شما،
      خواهش می‌کنم. ممنون از لطف شما
      به هر حال از توانایی من و شما خارج است که بتوانیم طرز فکر و نگرش دیگران را تغییر دهیم. هرکس آزاد است که نظر خود را بیان کند و همانطوری که دوست دارد از زندگی بهره ببرد.

  2. مهدی

    طوری نوشته گوگل آمده انگار گوگل موجود زندس یا یک نفره!
    گوگل یک شکرته شرکت!
    اگه بخوان بیان دسته جمعی میان مثل لودر و غلتک از روت رد میشن آسفالتت میکنن جناب نویسنده!!!
    طوری هم نوشته الگوریتم که انگار سعدی برای گوگل فرمول نوشته و کدنویسی کرده!!!

    • ارسلان بهنام

      درود بر شما،
      برندهای بزرگ همیشه رعایت اخلاق را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار می‌دهند.
      وقتی که شما اشعار سعدی را بر روی سردر سازمان ملل می‌بینید، باید از خودتان بپرسید سعدی که بود؟ شاهنامه چی بود؟ و شاعران بزرگی مثل حافظ چه خدماتی انجام دادند که شهرت بین المللی دارند؟!
      الگوریتم‌های گوگل به سمت کمال حرکت می‌کند و به سایتی رتبه‌ی بالاتری را می‌دهند که لیاقتش را داشته باشه.
      در هر حال نظر شما هم برای ما محترمه.
      موفق باشید

        • ارسلان بهنام

          درود بر شما،
          ما نگفتیم که شاهنامه اثر سعدیه. بلکه تاکید ما بر این است که به شما دوستان یاد آوری کنیم، بزرگانی مثل سعدی، حافظ، فردوسی، مولانا و …در سطح جهان شناخته شده هستند و همه از آموزه‌های آنها استفاده می‌کنند به جز خودمان
          برای شما دلبند عزیز آرزوی سعادت و توفیق داریم

  3. مهدی

    تیتر رو که خوندم فکر کردم سئو یک زن اهل سئول کره جنوبی بوده که سعدی باهاش رابطه داشته
    دست سعدی جون درد نکنه اگه این شعر رو نگفته بود گوگل اینهمه پیشرفت نمیکرد
    دنیای تکنولوژی سئو رو نمیتونست بوجود بیاره یا حداقل ازش بطور بهینه استفاده کنه
    از دست اندرکاران و مسئولین گوگل ممنونیم که به این شعر دقت کردن
    به شعرهای سعدی بیشتر دقت کنید تا چیزای بیشتری در مورد گسترش وب یاد بگیرن
    به فردوسی و شاهنامه هم دقت کنید، تایتانیک برگرفته از رابطه رستم با زنش هست فقط بجای کشتی اونا سوار اسب میشدن
    دقت کلا چیز خوبیه

  4. محمد

    سلام روز بخیر
    قبلا دعوتتون ازتون کرده بودم برای عضویت در
    گروه جامعه وبمستران
    مهندس چرا نیومدی توی گروه
    خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل اطلاعات داشته باشیم
    گروه جامعه وب مستر ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *