فاجعه‌ای به نام دیوانگی در کسب و کار

در این مقاله می خوام در رابطه با مفهوم دیوانگی در کسب و کار با شما صحبت کنم.

دیوانگی در کسب و کار عامل اصلی شکست بسیاری از کسب و کارها است، چه کسب و کارهای سنتی، چه کسب و کارهای اینترنتی، هیچ فرقی نمی‌کند.
پیشنهاد می کنم که به فایل صوتی زیر گوش کنید تا با این موضوع آشنا شوید و بتوانید جلوی آسیب‌های مخرب آن را بگیرید.

خب برای اینکه بتونم موضوع را بهتر توضیح بدم اجازه بدید که یک مثال بزنم:

من یه دوستی دارم که ایشان 100 کیلوگرم وزن داشت و عید پارسال تصمیم گرفت که وزنش را کاهش بده و برسونه به ۷۰ کیلو.
تا برج ۱۰ قرار بود که این اتفاق بیفتد. اما چند روز پیش که دوستم رو دیدم دیدم علاوه بر اینکه وزنش کم نشده بلکه یه مقدار هم اضافه وزن پیدا کرده بود.

به نظر شما دلیل این که این اتفاق افتاد و دوست من نتونست وزنش را کم کنه چی بود؟

دلیلش این بود که هر بار که من ایشان رو می‌دیدم همبرگر از دستش نمی‌افتاد و اصلاً اهل ورزش تحرک نبود.

خب حالا این سوال را از شما می‌پرسم که اگر قرار باشه ما وزنمان را کم کنیم ولی در عوض عادات غذایی و تحرکمان را اصلاح نکنیم، آیا این اتفاق می افته؟

آیا با تکرار عادت های غلط گذشته امیدی هست که ما بتونیم وزن را کاهش بدهیم؟

پاسخ قطعا خیر است.

اگر قرار است که به هدف خوبی برسیم و نتیجه بزرگی را به دست بیاریم، باید عملکرد خودمان رو اصلاح کنیم.
باید کارهای متفاوتی را انجام بدیم.

دیوانگی در کسب و کاردر کسب و کار هم همین موضوع صادق است. خیلی از افراد که کسب و کار خودشان را راه اندازی میکنند بعد از گذشت یک مدت پیله می کنند که ما فروش نداریم و موفق نیستیم.

وقتی که کارهای و عملکرد آنها را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این افراد اصلا روی یادگیری هزینه نمی کند، اصلاً برای کسب و کار خودشون وقت نمی‌گذارند، تبلیغات نمی کنند، بلکه یکسری کارهای غلط رو دائما تکرار می‌کنند و توقع هم دارند که این کارها بتواند آنها را به موفقیت برساند.

ببینید دوستان عزیز، اگر تصمیم گرفتید درآمد سایتتون رو ده برابر کنید باید کارهایی رو انجام بدید که نسبت به سال‌های گذشته شما متفاوت باشه.
به عنوان مثال باید بهتر و حرفه ای تر روی تولید محتوا کار کنید.
باید بیشتر روی تبلیغات هزینه کنید و مهم تر از همه باید آنقدر روی یادگیری و خودتون سرمایه‌گذاری کنید که بدانید چیکار کنید تا این اتفاق بیفته.

کاری که خیلی از افراد و خیلی از کسب و کارها انجام می‌دهند اینه که هدفی را تعیین میکنند، زمانی را برای رسیدن به هدفشان مشخص می‌کنند، اما دلیل اینکه خیلی از وقتها این اتفاق نمی افته و ما نمی تونیم به هدفی که تعیین کردیم برسیم، عملکرد غلط و تکراری خودمان است.

برای رفع این مشکل ما باید وقت بگذاریم و کارهایی که انجام دادیم را بررسی کنیم، و ببینیم آیا کارهای ما درست بوده یا خیر؟

تا زمانی که ما کارهای متفاوتی را انجام ندهیم و عملکرد گذشته خودمان رو اصلاح نکنیم، نباید توقع داشته باشیم که اتفاق بزرگی در کسب و کار یا زندگی شخصی ما به وجود بیاید.
دلیل اینکه خیلی از کسب و کارهای سنتی ورشکسته شدند و به یکباره از بین رفتن این بود که دچار دیوانگی در کسب و کار شده بودند.

زمانی تبلیغات اس ام اسی یا تبلیغات تلویزیونی برای کسب و کار آنها جواب می داد و سودآوری بالایی داشت اما الان (با توجه به تغییر رفتار شخصیت مصرف‌کننده) این تبلیغات دیگر بازدهی گذشته رو ندارد.

این کسب و کارها به جای اینکه روش تبلیغات شان را عوض کنند و روی روشهای جدید تمرکز کنند، شروع کردند به تکرار روش‌های گذشته صرفاً به این دلیل که یک زمانی خوب جواب می داده است.

همانطور که می‌دانید تبلیغات و بازاریابی شاهرگ حیاتی هر کسب و کار است اما اگر که در انجام این کار دقت نداشته باشیم تبلیغات نامناسب میتونه بودجه ما را از بین ببرد و کسب و کار ما را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

برای اینکه کسب‌و‌کارتان را رشد بدهید و تغییرات مثبتی را ایجاد کنید، همیشه به عملکرد گذشته خودتان نگاه کنید و با خودتون بگویید که من برای اینکه بتونم به این هدف بزرگ برسم باید یک سری از کارهایی که گذشته انجام می‌دادم را کنار بگذارم و کارهای جدیدی را جایگزین آنها کنم.

اگر دنبال افزایش سودآوری شرکت خود هستید و به عنوان مثال یک مشتری زنگ بزند و از زمان ارسال طولانی شکایت کند، باید به دنبال راهی بگردید که این مشکل را برطرف کنید.

اگر این مشکلات برطرف نشود و شما به همین روند به کارتان ادامه دهید، قطعاً نمی توانید آن طوری که باید به هدف های مالی یا به هدف های خودتون دست پیدا کنید.
امیدوارم که این فایل مقاله به دردتان خورده باشد.

اگر نظر یا سوالی دارید در انتهای همین صفحه در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *