تبلیغاتی که ریشه‌ی فروشگاه شما را خشک می‌کند…

همین طور که می­دانید تبلیغات و بازاریابی مثل شاهرگ کسب و کار شماست.

اگر شما بهترین محصول یا خدمت را هم داشته باشید اما بازاریابی و تبلیغات مناسبی را انجام ندهید، صد درصد شکست می­خورید.

نمونه  شرکت­هایی که به خاطر ضعف در تبلیغات شکست خوردن بسیار زیاد است و اگر که شما به دور و بر خودتان نگاه کنید می­توانید در بین دوستان یا آشنایان خودتان از این قبیل کسب و کارها پیدا کنید.

با این تفاسیر پیشنهاد می‌کنم اول به فایل صوتی زیر گوش کنید و سپس ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

اماخب حالا که متوجه شدید باید روی بازاریابی و تبلیغات  هزینه کرد و باید روی آن حساس شدف به این نکته هم توجه داشته باشید که همه روش­ها برای همه روش کسب و کارها مناسب نیست بعضی از روش­هاممکن است برای کسب و کار شما جواب بدهید ولی برای یک کسب کار دیگر جواب ندهد و اگر کسب و کار دیگری بیاید و از روش تبلیغاتی شما استفاده بکند فقط بودجه خودش را از دست داده است.

یکی از اشتباهاتی که خیلی رایج است و خیلی­ها این اشتباه را تکرار می­کنند این است که یک کسب و کار نوپا میاد رهبر بازار را پیدا می­کند  و خودش را با او مقایسه می­کند و می­گوید رهبر بازار هر کاری که کردف هر تبلیغاتی که کرد باید من هم مشابه با آن  تبلیغات را انجام بدهم.

این فکر یک فکر کاملاً غلط است، دلیلیش هم این است بعضی از کسب و کارها که توسعه پیدا می­کنند و درآمد زیادی دارند بودجه­‌های تبلیغاتی زیادی هم به دست می­آورند و در نتیجه دید آن­ها برای تبلیغات یک دید بلند مدت است.

شاید دیده باشید خیلی از برندهای بزرگ داخل تلویزیون تبلیغات انجام می­دهند خیلی از برندها تبلیغات بنری وسیع در سطح شهر حتی در سطح اینترنت انجام می­دهند در صورتی که این روش­های تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک و افرادی که تازه می­خواهند شروع کنند به کسب درآمد اصلاً مناسب نیست.

کسب کارهای بزرگ دید بلند مدت دارند سرمایه­ای دارند که می­خواهند از ان در بلند مدت استفاده کنند و بعد از گذشت طولانی مدت فروششان را افزایش بدهند.

تبلیغات بنری یکی از همین روش­های تبلیغاتی است. اما یک کسب و کار کوچک نمی­تواند مانندیک برند بزرگ عمل کند، شما ممکن است این سرمایه را در اختیار نداشته باشید که برای مدت یک سال دائماً تبلیغات بنری انجام بدهید.

پیشنهادی که من به کسب و کارهای کوچک و نوپا می­کنم این است که بگردند و ببینند از کجا می­توانند مخاطبان هدف خودشان را پیدا کنند.

منظور از مخاطبان هدف همان افرادی است که حاضرند از شما خرید کنند و به جای این که بیایید یک میلایون تومان به یک سرویس تبلیغات بزرگ بدهید که بیاید داخل آپارات سایت­های بزرگ تبلیغات شمارا نمایش بدهد، به جای این کار صد هزار تومان بدهید به یک کانال که مثلاً 500 نفر عضو دارد و از او بخواهید تبلیغ شما را به همین پانصد نفر نشان بدهد.

شما به عنوان یک کسب و کار کوچک باید با روش­هاب تبلیغاتی کوچک کارتان را جلو ببرید و تجربه به من ثابت کرده و به شما هم ثابت خواهد کرد که برای این که تبلیغات شما نتیجه بخش باشد و فروش داشته باشید نباید در کنار بزرگان بازار قرار بگیرید چون که بزرگان بازار بودجه تبلیغاتی زیادی دارند، شناخته شده هستند و مردم بین شما و برند بازار می­روند سراغ برند و شما را انتخاب نمی­کنند.

تبلیغات کم بازدهباید سعی کنید جایی حضور پیدا کنید که بزرگان بازار وجود ندارند به عنوان مثال همین تبلیغ در کانال­هایی که اعضای هدف شما موجود هستند؛ تبلیغ در پیج­های اینستاگرام که فکر می­کنید مخاطبان شما داخل آن پیج­ها عضو هستند و به عنوان روش دیگر سئو کردن سایت به شما کمک می­کند که بتوانید با کمترین بازدید کننده بیشترین فروش را تجربه کنید.

کسی که می­آید روی تبلیغ بنری سایت شما کلیک می­کند ممکن است هیچ علاقه­ای به شما و کسب و کارتان نداشته باشد اما آن کسی که می­آید داخل گوگل سرچ می­کند و به وسیله‌­ی جسجو شما را پیدا می­کند به احتمال خیلی زیاد از شما خرید می­کند.

مثال می­زنم فرض کنید شما فروشگاه اینترنتی قهوه داردید وقتی تبلیغات بنری انجام می­دهید هر کسی ممکن است وارد سایت شما بشود و خدمات شما را ببیند و خیلی از این افراد هم اصلاً از شما خرید نمی­کنند در صورتی که اگر بیایید روی سئوی سایت­تان کار کنید و به ازای یک کلمه مثل خرید اینترنتی قهوه، یا خرید اینترنتی قهوه سبز سایت­­تان را بالا بیاورید، فردی که با جستجوی این عبارت وارد سایت شما می­شود به احتمال بسیار زیاد از شما خرید می­کند.

در واقع اگر شما پیشنهاد خوبی به آن فرد بدهید و قیمت مناسبی در اختیارش بگذارید قطعاً از شما خرید می­کند.

پر بازده ترین نوع تبلیغات تبلیغاتی است که روی مخاطبان هدف تمرکز کند.

داخل سایت به طور مفصل راجع به سئو صحبت کردم  کافی است که در قسمت جستجو کلمه ی سئو را سرچ کنید، تا مقاله‌های ما را در این مورد مشاهده کنید..

اما ایرادی که خیلی از دوستان دارند و اصلاً به آن دقت نمی­کنند این است که در تبلیغات یا در سئو کردن سایت­شان دنبال چشم و هم چشمی هستند و می­گویند که فلان رقیب ما با فلان کلمه رتبه دارد ما هم باید در فلان کلمه رتبه بگیریم.

در صورتی که اگر می­خواهید موفق بشوید مخصوصاً در شروع کار باید به دنبال روش­هایی باشید که با هزینه کمتر افرادی را به سمت شما جذب کند که به مخاطبان هدف شما نزدیکتر هستند.

امیدوارم که این مقاله به دردتان خورده باشد.

نظرات و سوالات خود را در این مورد در پایین همین صفحه مطرح کنید.

 

7 دیدگاه در تبلیغاتی که ریشه‌ی فروشگاه شما را خشک می‌کند…

  1. احمد صابرى

    با سلام وعض ارادت
    مطالب بسيار اموزنده بود سپاس
    ولى مطالب درس دوم باز نشد
    نه من روز دوم است كه به عضويت موجراديكال
    درامده ام.

    • امیر ارسلان بهنام

      با عرض سلام خدمت شما،
      درس‌ها مشکلی ندارند. ممکن است به دلیل افت سرعت اینترنت نتوانسته باشید درس دوم را باز کنید.
      اگر هم که ویدئوها را دانلود می‌کنید، ممکن است به دلیل قطع و وصل شدن اینترنت فایل ناقص دانلود شده باشد و باز نشود.
      بررسی کنید اگر موردی بود در خدمتتان هستیم.

  2. غلام رضاملک محمودی

    سلام مطالب ارزشمندی بودبسیاراستفاده کردم. اگرمطالب دیگری هم هست خوشحال میشم ازآنهادرپیشبردکارم استفاده کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *