روانشناسی رنگها در تبلیغات

کاربرد روانشناسی رنگها در بازاریابی و تاثیر آن بر موفقیت تبلیغات و طراحی برند

در این مقاله از سایت موج رادیکال در مورد تاثیر روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی صحبت می کنیم. مخصوصا اگر شما در حوزه‌ی تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنید مطالعه کتاب زیر را به شدت به شما پیشنهاد می کنیم. در این کتاب در مورد محبوبیت رنگها بر اساس نوع محصول، سن و جنس مخاطب صحبت کرده‌ایم. اگر می‌خواهید تبلیغات موفقی را انجام دهید حتما باید نسبت به اصول اولیه روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشید.

در ویدئوی زیر اطلاعات اولیه در مورد تاثیر روانشناسی رنگ ها و کاربرد آن در تبلیغات را مشاهده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که این ویدئو را ببینید و سپس نسخه الکترونیکی کتاب روانشناسی رنگها را مطالعه نمایید.


در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید قطعاً رقیبانی دارید که آنها هم دقیقا محصولات و خدمات شما را ارائه می‌دهند. راز موفقیت شما در شرایطی که رقابت وجود دارد، این است که سعی کنید بهتر از دیگران باشید و یک مزیت رقابتی نسبت به آنها داشته باشید.

یکی از کارهایی که می‌تواند بین شما و رقیبان تمایز ایجاد کند، آگاهی از علم روانشناسی رنگ ها و استفاده از آن در تبلیغات است. امروزه با توجه به اینکه کسب و کارها در حوزه آنلاین کار می کنند، استفاده از روانشناسی رنگ ها در بنرهای تبلیغاتی، تصویر محصول، طراحی سایت و … می تواند منجر به موفقیت تبلیغات و افزایش سودآوری کسب و کار شما شود.

رقیبان شما تلاش می‌کنند که سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. به همین دلیل است که باید تلاش کنید تا حتما بین خود و دیگران وجه تمایز ایجاد کنید. (پیشنهاد می کنم مقاله گاو بنفش و اثر آن در تبلیغات را مطالعه کنید)

در بازار رقابتی آن افرادی موفق میشوند که بتوانند روی مخاطبانشون تأثیر مثبت بگذارند و  شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای بازاریابی تاثیر مثبتی روی مخاطبانتون بزارید.

اما یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که داخل ایران اصلاً بهش توجه نمیشود و خیلی از شرکت‌های بزرگ اصلاً از آن استفاده نمی¬کنند بحث روانشناسی رنگ‌ها است. خیلی از مدیران و صاحبان مشاغل هستند که برای طراحی سایتشون برای طراحی لوگو، طراحی تصاویر محصول یا بنرهای تبلیغاتیشون، اون چیزی رو سفارش میدهند که خودشون دوست دارند،

آن رنگ‌بندی را انتخاب می‌کنند که مورد علاقه خودشونه، اما موضوع مهم اینه که شما به عنوان مدیر یک کسب‌وکار یا به‌عنوان سرپرست یک شغل می‌توانید آن چیزی رو سفارش بدهید که خودتون دوست دارید. اما این مشتریه که باید تصمیم بگیره، آیا محصولِ شما رو بخره یا نه آیا از خدمات شما استفاده کنه یا نه.

پس به‌جای اینکه با بحث روان‌شناسی رنگ‌ها سلیقه‌ای رفتار کنید، پیشنهاد می‌کنم که با استفاده از اصول علمی و ثابت شده از روان‌شناسی رنگ‌ها استفاده کنید و محصولاتتون را طوری طراحی کنید،

آن رنگ‌بندی رو انتخاب کنید که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریانتون هست.

 

روانشناسی رنگها در تبلیغات

اما حالا ممکنه بپرسید که چه عواملی در انتخاب رنگ‌بندی مناسب تأثیرگذاره؟

عوامل زیادی هست:

  • یکی اینکه جنسیت مخاطبان شما چیست؟
  • آیا خریداران محصول شما زن هستند یا مرد؟
  • آیا محصولاتتون برای خانم‌ها طراحی شده یا برای آقایان؟

هر چند که امروزه خیلی از افراد به تساوی حقوق زن و مرد عقیده دارن. اما در بحث بازاریابی و فروش و در بحث استفاده کردن از روانشناسی رنگ‌ها این موضوع صادق نیست و شما باید بین زن و مرد تفاوت قائل بشید.

در نمودار زیر رنگ‌های مورد علاقه‌ی مردان را مشاهده می‌کنید.

تاثیر رنگ در فروشمورد بعد که خیلی مهمه و باید بهش دقت کنید، بازه‌ی سنی مخاطبانتون هست.

  • آیا مخاطبانتون جوانند؟
  • آیا میانسال هستند؟ یا آیا پیر هستند؟

قطعاً اگر شما یک محصول رو بخواید به هر کدوم از این رده‌های سنی بفروشید باید از رنگ‌بندی مناسبی برای طراحی جلد، برای طراحی تصویر محصول یا حتی برای تبلیغاتتون باید استفاده کنید.

  • قیمتِ محصول عامل بعدیه که بسیار مهمه و نقش اساسی در فروش محصولات و خدمات شما داره.
  • آیا محصولات شما ارزون قیمت هست یا آیا گرون قیمت می‌باشد؟

آیا محصولاتتون برای افراد پولدار طراحی شده یا برای قشر متوسط و روبه‌پایین طراحی شده. قطعاًرنگ‌بندی‌ای که بر این حالت‌ها باید برای تبلیغات یا طراحی سایت یا حتی طراحی تصویر محصول انتخاب کنید باید کاملاً متفاوت باشه نسبت به حال دیگه و همین‌طور که متوجه شدید، مهم‌ترین عامل اینه که مخاطبان شما چه ویژگی‌های شخصیتی دارند.

در نمودار زیر می‌توانید رنگهایی که برای محصولات ارزان قیمت استفاده می‌شوند را مشاهده کنید.

تاثیر رنگ در فروشوقتی که مخاطبانتان را خوب شناختید اون موقع باید بیاید سراغ محصولتون که محصولات یا خدمات شما قراره چه نیازی از مشتری رو برطرف کنه. پس سعی کنید از رنگی استفاده کنید که با ماهیت محصولتون همخوانی داشته باشه.

خب امیدوارم که از این مطالب استفاده برده باشید. کتابی که الان می‌خوام بهتون معرفی کنم کتابِ روان‌شناسی رنگ‌ها در کسب‌وکار اینترنتی هست که این کتاب رو برای اولین بار در سایت موج رادیکال منتشر کردیم و هم نسخه‌ی الکترونیکی اون موجود هست و هم نسخه چاپ شده‌ی آن.

داخل این کتاب برای اولین بار در ایران،  ما اومدیم درباره‌ی بهترین رنگ برای جذب مشتری، اثر روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات، تاثیر رنگ در تبلیغات و فروش …توضیح دادیم و سعی کردیم اصولی رو به شما یاد بدیم که عملی باشن و بتونید از آنها به‌راحتی در کسب‌وکار آنلاین خودتون استفاده کنید. براتون آرزوی موفقیت می‌کنم.

اگر نظر یا سوالی دارید آن را در بخش نظرات مطرح کنید. همچنین می‌توانید با شماره 09213808492 در واتساپ در ارتباط باشید.

6 دیدگاه در روانشناسی رنگها در تبلیغات

  1. ILA

    سلام عالی بود!!!
    فقط تنها مشکلی کوچکی که بود اینکه لباس های پزشکی و جراحی برای اینکه به این رنگ است که از خستگی چشم جلوگیری کنه
    به قول شما رنگ قرمز باعث هیجان و تحریک عصب های مغر و چشم میشه پس عملا نمیشه توی اتاق جراحی از این رنگ استفاده کرد.
    نکته مهم اینه که رنگ ها آبی و سبز و سفید آرامش بخشه و باعث میشه دیر تر خسته بشید

    مجددا تشکر میکنم از شما عالی بود

  2. سجاد

    سلام خدمت شما….من یه محصول جدید می فروشیم که این محصول جایگزین ایزوگام ساختمان هست و مخاطب هدف ما پیمانکاران،مهندسین و صنعت ساختمان هست .روی لیبل محصول و رنگ سایت و لگو و تبلیغات از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *