رتبه‌ی سایت خود را در گوگل بالا ببرید و فروشتان را افزایش دهید.

با جدیدترین عوامل رتبه بندی گوگل آشنا شوید…

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل رویای همه است. اما چند سالی است که برای قرار گرفتن در صفحه‌ی اول گوگل، باید کاری بیشتر از پر کردن مطالب خود را با کلمات کلیدی مرتبط انجام دهید.
قرار گرفتن در موقعیت‌های بالا در صفحات نتایج موتور جستجوگر (SERPs) یک هنراست. گوگل با به روز رسانی دائمی الگوریتم‌های خود، کار را برای کسب رتبه‌ی بهتر دشوارتر می‌کند. به همین دلیل ضروری است که مرتبا با این الگوریتم‌ها آشنا شویم.
الگوریتم های جستجوی گوگل بسیار قوی هستند و واقعا هیچ کس نمی داند که عوامل رتبه بندی گوگل چگونه عمل می کند، اما ما در این مقاله قصد داریم یک چک لیست برای مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل را به اشتراک بگذاریم که مطمئنا به شما کمک می‌کند تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

افزایش رتبه در گوگلعوامل موثر بر بهبود رتبه سایت در گوگل:

1-گواهی ssl:

سایت هایی که گواهی SSL دارند، از نظر بازدید کنندگان امن تر و قابل اطمینان ترهستند، گوگل به سایتهایی که گواهینامه‌ی ssl دارند بیشتر اهمیت می‌دهد و آنها را در رتبه های بالاتر نمایش می‌دهد.

2-افزایش سرعت بارگزاری سایت:

سرعت سایت برای تجربه کاربری خوب، بسیار مهم است، استاندارد واقعی برای زمان بارگذاری سایت 2 ثانیه است. شما با استفاده از gtmetrix و ابزار بررسی سرعت گوگل می‌توانید سرعت بارگزاری سایتتان را بررسی کنید.

3-راه اندازی و بروز رسانی مرتب وبلاگ سایت:

اگر مقاله‌های مفید و کاربردی در سایتتان قرار دهید و آنها را بهینه سازی کنید، قطعا اعتبار سایتتان افزایش میابد و در نتایج بالاتر گوگل نمایش داده می‌شوید.

4-بهینه سازی ساختار داخلی سایت:

ساختار سایت شامل منوهای به خوبی تعریف شده، صفحه‌ی درباره صفحه، صفحه تماس با ما و …را بهینه سازی کنید. توجه به ساختار لینک سایت، رعایت قوانین schema.org و استفاده صحیح از تگ ها باعث بهبود وضعیت سایت شما می شود.

5-ساخت نقشه‌ی سایت:

نقشه سایت مانند یک درب برای ربات های گوگل رفتار می کند ، آنها را راهنمایی می‌کند و به رفتار آنها جهت می‌دهد.
حتما برای سایت خود نقشه ی سایت تهیه کنید و آن را در وب مستر تولز گوگل ثبت کنید.

6-استفاده از کلمات کلیدی مناسب:

کلمات کلیدی مناسب باعث موفقیت و یا شکست پروسه ی سئو سایت شما می شود. به نظر من مهمترین قسمت از بهینه سازی یک سایت انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.
به یاد داشته باشید که مقاله‌های با تعداد کلمات بیشتر از 1200 کلمه شانس برنده شدن بیشتری دارند.

7-تصاویر سایت خود را بهینه کنید.

بهینه سازی تصویر باعث کاهش زمان بارگذاری وب سایت شما می شود. حجم عکس‌های خود را کاهش دهید و برای تصاویر حتما از تگ آلت استفاده کنید.
مقاله های خود را با مقالات دیگر خود لینک کنید و صورت لزوم لینک های خارجی را نیز به مقاله‌ی خود اضافه کنید.

8-عنوان و توضیحات سئو را جذاب انتخاب کنید.

میزان کلیک کاربران بر سایت شما، یک نشانه بزرگ برای گوگل است که محتوای شما محتوایی با کیفیت است و گوگل رتبه بندی محتوا را در موتورهای جستجوگر خود بهبود می بخشد.
مهمترین عاملی که باعث کلیک کاربران روی سایت شما می شود، عنوان و توضیحات سئو است. پس دقت کنید که از علم تبلیغ نویسی استفاده کنید و از کلمات و عبارتهای جذاب استفاده کنید.

مهمترین عامل در بالابردن رنکینگ سایت، این است که محتوای جذاب برای مخاطبانتان تولید کنید.

9-مخاطب را با محتوای مقاله در گیر کنید.

در جملاتتان از کلمه‌ی شما استفاده کنید. از نوشتن جملات بی مرتبط با عنوان مقاله خودداری کنید و تا حد امکان سعی کنید از تصاویر مرتبط و بومی استفاده کنید.

10-کاری کنید که کاربران نام برند سایت شما را در گوگل جستجو کنند.

بر اثر تبلیغات در سایتهای دیگر، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای متنی، ویدئویی و اینفوگرافی و… افراد زیادی با نام برند شما آشنا می شوند و برای پیدا کردن سایت شما، اقدام به جستجوی برند شما در گوگل می‌کنند.
این کار تاثیر بسیار خوبی بر بهینه سازی سایت شما دارد و از نظر گوگل سایتی محبوب و معتبر شناخته خواهید شد.

11-سیگنالهای شبکه های اجتماعی بر بالا بردن رتبه سایت در گوگل به شدت موثرند:

سیگنال شبکه های اجتماعیوقتی مطلبی در سایت خود می‌گذارید، آن را در شبکه‌‌های اجتماعی خود نیز منتشر کنید و کاربران را به اشتراک گذاری آنها ترغیب کنید.
تعداد لایک‌ها،share ها، تعداد کامنتها و تعداد افرادی که از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت شما می شوند یک سیگنال قوی برای موتورهای جست‌و‌جو است.
گوگل به سایتهایی رتبه ی بهتری می دهد که در بین مردم از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. و یکی از روشهایی که میزان محبوبیت شما را مشخص می‌کند میزان مشارکت کاربرانتان در شبکه‌های اجتماعی است.

12-از سایتهای مرتبط که در حوزه ی کاری شما فعالیت می‌کنند لینک بگیرید.

اگر شما از سایتهای غیر مرتبط لینک بگیرید، یا اگر که شما لینک خریداری کنید، گوگل آنها را تشخیص می‌دهد و تاثیر آنها را در نظر نمی گیرد.
پس دقت کنید که به صورت طبیعی و از سایتهای مرتبط و با کیفیت لینک بگیرید.

در این مقاله با ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل آشنا شدید.

موقعیت خوب و رتبه ی بالا، چیزی است که شما یک شبه دریافت خواهید کرد. وقتی که گوگل به صفحه‌ای از سایت شما امتیاز می‌دهد و آن را در نتایج جستجو نمایش می دهد، به یکباره می‌بینید که بازدید سایتتان جهش می‌کند و افراد زیادی در سایت شما نظر می‌گذارند.
عواملی که در بالا به آنها اشاره شد، عوامل مهمی است که رعایت آنها به شما کمک می‌کند تا راحت تر بتوانید در نتایج جستجو رتبه ی بهتری به دست آورید.
امیدوارم که این مقاله به دردتان خورده باشد و اجرای این نکات در بالا بردن سئو سایت شما موثر باشد. نظرات و سوالات خود را در انتهای همین صفحه مطرح کنید.

radical deviderپیشنهاد می‌کنیم دوره زیر را نیز مشاهده کنید.

آموزش سئو وردپرس

جدا کننده

6 دیدگاه در رتبه‌ی سایت خود را در گوگل بالا ببرید و فروشتان را افزایش دهید.

  1. HAMID

    «مقاله‌های با تعداد کلمات بیشتر از 12000 کلمه شانس برنده شدن بیشتری دارند»

    12000 هزار کلمه رو کی میخونه آخه؟

    • ارسلان بهنام

      درود، 1200 کلمه
      این نکته را به خاطر داشته باشید که گوگل به مقاله‌های جامع و به درد بخور امتیاز و رتبه‌ی بهتری می‌دهد. ما با استفاده از از ابزارهای آمارگیر پیشرفته مثل آنالیتیکس، هاتجار و … تاثیر مقاله‌های طولانی را بر بهبود ماندگاری کاربر و رشد بازدیدکنندگان دیده‌ایم.
      مخصوصا اگر در مقاله‌های خود از ویدئو و تصاویر جذاب نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *