مهمترین استانداردهای طراحی یک وب سایت خوب

در این ویدئو با 3 مورد از مهمترین استانداردهای طراحی سایت آشنا می‌شوید. یک وب سایت خوب حتما این سه استاندارد را رعایت می‌کند. البته ویژگی‌های دیگری از نظر نوع رنگ بندی، نحوه‌ی چیدمان سایت، سایز و کیفیت تصاویر استفاده شده در سایت، نحوه‌ی نگارش متون سایت و … نیز وجود دارد که رعایت آنها اثر زیادی بر سایت می گذارد، اما از این سه ویژگی به هیچ عنوان نمی‌توان صرف نظر کرد.


استانداردهای یک وب سایت خوب

استانداردهای طراحی یک وب سایت خوب1- سرعت باز شدن سایت:

از اولین استانداردهای یک وب سایت خوب می‌توان به سرعت بارگذاری آن اشاره کرد. اگر در رتبه اول گوگل باشید (که البته اگر سرعت سایتتان خوب نباشد نمی‌توانید این جایگاه را برای مدت طولانی داشته باشید) ولی سایتتان دیر باز شود، مخاطبان به سراغ رقبا شما خواهند رفت. دیر باز شدن سایت باعث می‌شود که در همان برخورد اول بخشی از اعتماد مشتری را از دست بدهید.

دقت کنید که از بهتر است از انیمیشنهای لودینگ که قبل از باز شدن سایت نمایش داده می شوند استفاده نکنید، زیرا همین انیمیشنها نیز در اغلب مواقع منجر به افت سرعت سایت و دیر باز شدن آن می شوند.

2- طراحی مناسب نسخه موبایل سایت:

اغلب بازدیدکنندگان یک سایت از طریق گوشی موبایل سرچ می‌کنند و وارد سایت می‌شوند. یک طراح خوب حتما به واکنشگرا بودن سایت خود دقت می‌کند. همیشه روی طراحی نسخه موبایلی سایت خود وسواس داشته باشید تا بتوانید یکی از مهمترین استانداردهای یک وب سایت خوب را رعایت کنید. (مقاله واکنشگرا یا رسپانسیو چیست را مطالعه کنید)

3- سهولت دسترسی پذیری به قسمتهای مهم

سایت فروش آنلاین کتابی را در نظر بگیرید که بخش جستجو در نگاه اول دیده شود. سایت ارائه مشاوره تلفنی را در نظر بگیرید که شماره تماس در هدر نسخه موبایلی نمایش داده نمی‌شود و قابل کلیک هم نیست (با زدن روی شماره در موبایل بهتر است که اتوماتیک شماره گیری شود) سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که رنگ دکمه خرید به چشم نمی‌آید و …

سهولت دسترسی پذیری قسمتهای مهم در تمامی نسخه‌های سایت بسیار مهم است. اگر علاقه مند به استانداردهای تهیه تصاویر برای سایت هستید پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزشی فوتوشاپ ویژه فروشگاه‌های اینترنتی را ببینید. همچنین مطالعه کتاب روانشناسی رنگها در کسب و کار اینترنتی کمک زیادی در انتخاب رنگ بندی مناسب برای وب سایت به شما می‌کند. امیدواریم که از دیدن این ویدئو لذت برده باشید، اگر سوالی دارید می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *