آموزش رفع مشکل در دانلود محصولات دانلودی ووکامرس

اگر در سایت خود محصولات دانلودی می‌فروشید، احتمالا این آموزش برای شما بسیار مفید خواهد بود.

تا هنگامی که از هاست سایت خودتان برای فایلهای دانلودی استفاده می‌کنید، مشکلی نخواهید داشت. (استفاده از هاست خودتان وقتی تعداد مشتریان کم باشد و محصولات زیادی برای فروش نداشته باشید، می‌تواند کارتان را راه بیاندازد.)

اما وقتی که قصد فروش دوره‌های آموزشی را دارید و ویدئوها یا فایل‌هایی با حجم بالا برای فروش دارید، مجبور هستید که از هاست دانلود استفاده کنید. اگر لینک فایلهایی که در هاست دانلود قرار می‌دهید را مستقیما در محصولات ووکامرس قرار دهید، فشار زیادی بر هاست وارد می‌شود و خیلی از کاربران در حین دانلود فایل دچار مشکل می‌شوند. این مشکل در هنگام دانلود فایلهای حجیم بیشتر رخ می‌دهد. (در هاست دانلود که در داخل کشور ایران است، به دلیل کیفیت کمتر نسبت به هاست دانلود خارجی، این اتفاق بسیار بیشتر رخ می‌دهد.)

البته این مشکل یک راه حل ساده نیز دارد، اگر شما وارد پیشخوان وردپرس شوید، از بخش ووکامرس وارد پیکربندی شوید، و تب محصولات را انتخاب کنید، می توانید طبق تصویر زیر، روش دانلود فایل را روی گزینه فقط تغییر مسیر (نا امن) قرار دهید. با انتخاب این گزینه فرد با کلیک بر دکمه دانلود، یک تب جدید مشاهده می کند که در این حالت لینک اصلی فایل شما به فرد نشان داده می‌شود و می‌تواند بدون مشکل فایل را دانلود کند.

مشکل هاست دانلود خارجی ووکامرس
آموزش رفع مشکل هاست دانلود خارجی ووکامرس

ایرادی که این روش دارد، این است که ممکن است لینکهای دانلود شما کپی شود و در سایتهای مختلف یا گروهای تلگرامی در اختیار عموم قرار بگیرد.

توجه: در حالتی که گزینه اجبار به دانلودها انتخاب شده باشد، فرد لینک اصلی را نمی‌بیند و با کلیک روی دکمه دانلود فایل مستقیما دانلود می‌شود. اما مشکلی که این حالت دارد این است که:

اولا: فایل دانلودی ووکامرس قابلیت pause و resume کردن را ندارد. خیلی از افراد تمایل دارند که با دانلود منیجر بتوانند فایلها را دانلود کنند تا در صورت قطع و وصل شدن اینترنت نیز، فایل دانلودی آنها مشکل پیدا نکند و متاسفانه در این حالت چنین امکانی وجود ندارد.

دوما: چنانچه از هاست دانلود استفاده کنید، به دلیل فشاری که روی سرور وارد می‌شود، وسط دانلود فایل اتصال قطع شده و فایل‌ها ناقص دانلود می‌شود. ناقص دانلود شدن فایلها زمانی که حجم فایلها بالا باشد و سرعت اینترنت کاربر نیز کم باشد حتما اتفاق می‌افتد.

برای اینکه بهتر متوجه شوید، ویدئو زیر را ببینید و سپس ادامه مقاله را مطالعه کنید.


در ادامه یک افزونه به شما معرفی می‌کنیم که نیاز است آن را تهیه نمایید، همچنین یک ویدئو آموزشی کوتاه در اختیارتان می‌گذاریم که نکات مهم پیکربندی هاست را در آن توضیح داده‌ایم.


برای مشاهده این ویدئو و ده‌ها ویدئو کاربردی دیگر، عضویت ویژه موج رادیکال را تهیه نمایید.

با صرف مبلغی کم برای تهیه اشتراک 30 روزه موج رادیکال، ده‌ها ساعت آموزش ببینید و از خرید میلیون‌ها تومان افزونه غیر ضروری جلوگیری کنید! 

15 دیدگاه در آموزش رفع مشکل در دانلود محصولات دانلودی ووکامرس

  1. رضا

    سلام وقت بخیر.
    جناب بنده مشکلی که دارم اینه که وقتی کاربر خرید می‌کنه فایل رو دانلود می‌کنه و دو حالت پیش میاد و برا هر کاربری هم متفاوت هست
    مورد اول یا فایل خالی هست
    مورد دوم فایل حجم کامل نشون میده اما در اکسترکت می‌نویسه فایل خراب است.
    خواستم ببینم این مشکل هم به این مقاله شما مربوط میشه یا نه؟
    ممکنه از سمت هاست ایرادی وجود داشته باشه؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  2. امیر حسین

    سلام خدمت شما
    سوال من اینع که وقتی کاربر یه فایل دانلودی رو خریداری میکنه اون محصول تو بخش دانلود ها قرار نمیگیره
    گزینه امکان دسترسی به محصولات دانلودشدنی بعد از پرداخت هم فعال
    وقتی هم از طریق مدیریت سفارشات اون سفارش رو تو حالت تکمیل شده قرار میدم در خود سفارشات میتوانم دانلود کنم
    و دوباره در بخش دانلود ها قرار نمیگیرد

    • امیر ارسلان بهنام

      سلام و درود بر شما، احتمالا یکی از افزونه‌ها با ووکامرس تداخل دارد که این بخش درسات عمل نمی‌کند. ابدا از سایتتان بکاپ بگیرید سپس همه افزونه‌ها به جز ووکامرس را غیر فعال کنید و ببینید مشکل رفع می‌شود یا خیر. در صورت رفع مشکل احتمالا یکی از افزونه‌ها مشکل دارد که با سعی و خطا می توانید آن را پیدا کنید و حذف کنید.
      اگر همچنان مشکل حل نشد با یک قالب دیگر مثلا قالب پیش فرض وردپرس چک کنید. اگر مشکل رفع شد ایراد از قالب است.
      اگر مجموعه این اقدامات را انجام دادید و نتیجه نگرفتید در واتساپ یا ایتا به خط 09213808492 پیام دهید که سایتان را بررسی کنیم.

  3. امید

    با سلام
    سایت فروش فایل دارم . اخیرا خریداران نمی توانند فایل های خریداری شده را دانلود کنند و با پیام زیر رو به رو می شوند
    متاسفانه دسترسی شما به این فایل محدود شده است
    علت چه می تواند باشد
    تاکنون افزانه های زیادی رو هم غیر فعال کرده ام اما فایده ای نداشته است
    ضمنا چند روزی است سرور های میزبان آپدیت شده و آنها می گویند مشکل از هاست نیست

  4. امیر محمد آقائی

    سلام من داخل سایتم محصولات فایل دانلودی دارم اما بعد از خرید توسط مشتری هیچ گونه لینک یا فایلی در اختیار خریدار بابت دانلود قرار نمیگیره من از ووکامرس استفاده میکنم

      • امید

        با سلام
        من سایتی دارم که تا حالا مشکلی برای دانلود فایل ها وجود نداشته است. اما در هفته گذشته توست هاست از سرور قدیم به سرور جدید منتقل شده است. و نیم سرور ها مجدد تنظیم شده و مشکلی نداشته است اما حالا این پیام داده می شود:
        متاسفانه دسترسی شما به این فایل ها محدود شده است

        • امیر ارسلان بهنام

          سلام. به نظر می رسد که پیکربندی هاستتان مشکل دارد. اگر هاست دانلود دارید از پشتیبان بخواهید که دقیقا مشابه با هاست قبلی پیکربندی را برایتان انجام دهد. اگر هم اطلاعات در هاست اصلی شماست لازم است که علاوه بر هاست پلاگینهای سایتتان نیز بررسی شوند.

  5. lalehshojaeebarjo

    سلام
    من خودم قبلا این افزونه را خریداری و نصب کردم مشکلم برطرف نشد
    اصلا متوجه نشدم چی رو باید محدود کنم چه جوری؟ بهتر نیست توی ویدیو تصویری نشون بدین
    من عضویت شما را بخاطر فقط همین قضیه خریدم لطفا مورد من را حل بفرمایید

  6. رضا

    سلام و درود بر شما
    آیا تضمیمن می فرمایید روشی که در آموزش گفتید و افزونه ذکر شده می تواند مشکل را برطرف کند. چنانچه ممکن است بنده عضویت را خریداری کنم.

    • امیر ارسلان بهنام

      درود بر شما، بله دیدن ویدئوها و تهیه افزونه (نام افزونه و سایت پیشنهادی برای تهیه افزونه در ویدئو به شما معرفی می شود) مشکل را برطرف می کند. اگر مشکلتان برطرف نشد در واتساپ پیام دهید که خودمان مشکلتان را بررسی کنیم.

  7. جباری

    سلام این روش رو انجام دادم ولی وقتی فرد روی دانلود میزنه، یه صفحه باز میشه که ازش یوزر و پسورد هاست دانلودی میخواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *