فرشته نجات فروشگاه شما، یادگیری ترفندهای فروش اينترنتی است

همانطور که مي‌دانيد مدتي است که بازار کسب و کار به رونق گذشته نيست. و خيلي از کسب‌و‌کارها روز به روز ضعيف‌تر مي‌شوند و گه گاهي از راديو و تلوزيون خبر ورشکستگي اين مشاغل(حتي با سابقه‌ي بيش از 50 سال فعاليت!) به گوش مي رسد.

اگر که مسائل اقتصادي و سياسي را کنار بگذاريم. به يک عامل بسيار مهم مي‌رسيم که اغلب مديران از آن غافل هستند. امروزه بسياري از مشاغل در فضاي مجازي شکل مي‌گيرند و به صورت آنلاتين مشتريان خود را پيدا مي‌کنند و محصولات و خدمات خود را به آنها مي‌فروشند.

مردم به دنبال خريدهاي سريعتر و ارزانتر هستند و همين عامل يکي از دلايل اساسي موفقيت کسب‌و‌کارهاي آنلاين است. به شما پيشنهاد مي‌کنم مقاله‌ي بهترين کسب و کار در شرايط فعلي را مطالعه کنيد تا بيشتر با ضرورت راه اندازي کسب و کار آنلاين آشنا شويد.

در نمودار بالا مي‌توانيد رشد بازار آنلاين را مشاهده کنيد. اين بازار دائما در حال رشد است و هر روزه شرکتها و افراد بيشتري وارد اين بازار مي‌شوند تا بتوانند سهم خود را از اين بازار بدست آورند.
اگر تحقيقي مشابه تحقيقي که در نمودار بالا مشاهده مي‌کنيد در ايران انجام شود، قطعا مشاهده مي‌کنيد که اين رشد بسيار بيشتر است. کافي است که کمي بررسي کنيد تا متوجه شويد کسب و کارهاي آنلاين چه مقدار گردش مالي در روز دارند.( ديجي کالا در سال 95 ، ماهيانه 36 ميليار تومان فروش داشته است، اين رقم هم اکنون که فرهنگ خريد اينترنتي در ميان مردم ايران بيشتر جا افتاده است بسيار بيشتر است.)

با اين حال شما بايد به دنبال اين باشيد که چگونه مي‌توانيد از اين وضعيت به نفع خود استفاده کنيد.

هرچند حجم فروش اينترنتي در حال افزايش است. اما اين بدان معني نيست که اگر شما وارد محيط اينترنت شده باشيد و بازاريابي اينترنتي انجام دهيد، فروش شما نيز افزايش ميابد.

در هر کسب‌و‌کاري قله ها و دره‌هايي وجود دارد که درآمد شرکتها را تعيين مي‌کند. در اين مقاله به شما آموزش مي‌دهيم که چه عواملي درآمد شما را بالا مي‌برد يا اصطلاحا قله‌ي درآمدي کسب و کار شما را بالاتر مي‌برد.

مهمترين ترفند از بين روش هاي جذب مشتري اينترنتي ،توليد محتواي ارزشمند است.

شما بايد در مورد مشتريان خود تحقيق کنيد و ببينيد چه نيازهايي دارند؟! سپس با سخاوت تمام اطلاعات ارزشمند و به درد بخوري را به صورت رايگان در اختيار آنها قرار دهيد.

محتواي رايگان به شما کمک مي‌کند تا ديگران از برند شما آگاه شوند. شما را ببينند و به شما اعتماد کنند. زماني که شما محتواي ارزشمندي را در اختيار ديگران مي‌گذاريد يک رابطه شکل مي‌گيرد که نتيجه‌ي آن جلب اعتماد مشتري است.

زماني که دوره رايگان ساخت فروشگاه اینترنتی را در سايت قرار دادم، با موج انتقاد برخي از همکاران روبرو شدم. دليل اصلي من براي انجام اين کار اين بود که بتوانم به افرادي که سرمايه‌ي کافي براي شروع ندارند کمک کنم. از طرفي افراد زيادي را ديده بودم که ميليونها تومان براي طراحي سايت هزينه کرده بودند اما بعد از آن کلا سايتشان را رها کرده بودند. زيرا نمي دانستند که چطور مي توانند سايتشان را به درآمد برسانند.

اما بعد از رونمايي با اين دوره، طبق نظري که شرکت کنندگان داشتند، اين افراد توانسته بودند ميليونها تومان صرفه جويي کنند و برخي از آنها با اصول کار در محيط اينترنت آشنا شده بودند و حالا بهتر مي‌توانستند تصميم گيري کنند که چه کاري بايد انجام دهند.

به جمله‌ي زير دقت کنيد و سعي کنيد در هر زمينه‌اي که کار مي‌کنيد از آن استفاده کنيد:

((اگر من با دانش و زمان خود سخاوتمند باشم، مشتريان اغلب با پول نقدشان سخاوتمندانه برخورد مي‌کنند.))

اگر فروشگاه داريد در مورد ريزه کاري‌هاي اجناس و کسب و کارتان براي مشتري توضيح دهيد.
اگر عطر مي‌فروشيد در مورد روشهاي تشخيص عطر اصل از تقلبي براي مشتري صحبت کنيد (در اين مورد توليد محتوا کنيد و به صورت رايگان در سايت و شبکه‌هاي اجتماعي خود قرار دهيد.)

اگر کيف و کفش چرمي ميفروشيد در مورد چرم مرغوب و ويژگي‌هاي آن توضيح دهيد.

اگر پزشک هستيد، فيلمها و مطالب به درد بخور براي مخاطبان خود تهيه کنيد و به صورت رايگان در اختيار عموم بگذاريد.

اگر خدمات آموزشي انجام مي‌دهيد در پاسخگويي به مخاطبان خود کوتاهي نکنيد.

و….

ست گادين، يکي از بزرگترين و موفق ترين بازارياب‌ها ، که در همين سايت کتاب گاو بنفش او را معرفي کرديم، چه جمله‌ي کليدي دارد که دقت به آن موفقيت شما را تضمين مي‌کند.

(( افرادي که شما را مي‌شناسند و مي‌خواهند حرفي را از دهان شما بشنوند، خيلي راحت تر و سريعتر از افراد غريبه، به شما اعتماد مي‌کنند و خريد مي‌کنند.))
مهمترين ابزاري که به شما کمک مي‌کند تا ديگران شما را بسناسند و به شما نياز پيدا کنند،اين است که مطالب به درد بخوري ارائه کنيد که ديگران به دنبال آن مي‌گردند.

از بين روش هاي نوين فروش ، اعتماد سازي قويترين روش است.

اعتماد سازیاگر به دنبال اين هستيد که کمپينهاي قوي تبليغاتي در تلگرام، اينستاگرام، گوگل يا … برگزار کنيد. بايد بدانيد تا زماني که نتوانيد اعتماد ديگران را جلب کنيد نمي‌توانيد فروش موفقي را تجربه کنيد.

اگر مي‌خواهيد روش‌هاي جلب اعتماد مشتري را براي فروشگاه اينترنتي خود ياد بگيريد، پيشنهاد مي‌کنم مقاله‌ي چگونه اعتماد مشتري را جلب کنيم را مطالعه نماييد.

پس از حالا به بعد با تمرکز بيشتري ادامه‌ي مقاله را مطالعه کنيد تا بتوانيد گامي موثر در افزايش فروش سايت فروشگاهي خود برداريد.

1- تصاوير حرفه‌اي براي محصولاتتان تهيه کنيد.

اولين چيزي که مشتري از محصول شما مي‌بيند نصوير محصول شماست، تصوير مناسب سهم زيادي در متقاعد کردن بازديدکننده براي خريد از شما دارد.
سعي کنيد در تصاوير محصول بر نياز مشتري تمرکز کنيد و ترجيحا سعي کنيد از تصاوير بومي استفاه کنيد.

استفاده از تصاوير بومي تاثير زيادي بر موفقيت شما و افزايش فروش سايتتان خواهد داشت. اگر که تجهيزات خاصي براي تهيه تصوير مناسب نداريد مي‌توانيد از تصاويري که در سطح اينترنت موجود است استفاده کنيد و آن را براي استفاده در سايت خود بومي سازي کنيد. به شما پيشنهاد مي‌کنم که آموزش تهيه تصوير محصول را مشاهد کنيد.

تصوير محصول2-براي محصولات فيلم تهيه کنيد.

طبق تحقيقاتي که در فروشگاه‌هاي اينترنتي انجام شده، ثابت شده است که قرار دادن فيلم در صفحه محصولات بين 50 تا 100 درصد فروش را افزايش مي‌دهد. شخصا بارها اين مورد را در سايت مشتريانم تست کرده‌ام و تاثير آن را ديده‌ام. به جرات مي‌توانم بگويم که اگر ويدئو را به صورت اصولي و حساب شده تهيه کنيد، حتي بيشتر از صد درصد فروش شما را افزايش مي‌دهد.

هميشه با يک سوال از سمت مشتريانم مواجه مي‌شوم که مي پرسند:

واي، يعني ما بايد براي تمام محصولاتمان فيلم تهيه کنيم؟

پاسخي که من به آنها مي‌دهم منفي است. براي شروع فقط روي محصولاتي کار کنيد که مي دانيد متقاضي دارد و مي‌خواهيد روي بازاريابي و فروش آنها تمرکز کنيد.
در ويدئو شما مي‌توانيد حجم زيادي از اطلاعات را در کمتر از يک دقيقه به مخاطب منتقل کنيد. چون در اين روش حس شنيداري و بينايي مخاطب نيز درگير است، بيشتر مي‌توانيد روي آنها تاثير بگذاريد.

پيشنهاد مي‌کنم مقاله بهترين روش بازاريابي را مطالعه کنيد تا بيشتر در مورد نکات بازاريابي با ويدئو آشنا شويد.
همانطور که در تصوير زير مشاهده مي‌کنيد، چهار نوع ويدئو وجود دارد که مي‌توانيد براي محصولات خود توليد کنيد.

ويدئوهاي گواهينامه:

اين نوع ويدئوها در مورد گواهي مصرف کنندگان در مورد محصول است. اين نوع ويدئوها اگر به صورت طبيعي و حرفه‌اي ساخته شوند مي‌توانند تاثير زيادي بر متقاعدسازي ديگران داشته باشد. براي آشنايي با اين نوع ويدئوها مي‌توانيد نظرات مشتريان ما را ببينيد.

مشاهده‌ي نمونه ويدئوهاي گواهينامه

ويدئوهاي چگونه:

اين نوع ويدئوها در مورد نحوه‌ي استفاده از محصول، نحوه‌ي نگهداري، نحوه‌ي توليد يا … ساخته مي‌شود. براي آشنايي با اين نوع ويدئوها، نمونه ويدئوي زير را مشاهده کنيد.

ويدئوهاي دمو يا نسخه نمايشي محصول:

اين ويدئو در مورد محصول، امکانات آن و نيازهايي که از مخاطب برطرف مي‌کند تمرکز دارد. در ويدئوي زير يک نمونه خارجي از اين نوع ويدئو را مشاهده مي‌کنيد.

ويدئوهاي توصيف کننده:

اين نوع ويدئو به مدلهاي بالا بسيار نزديک است و مي‌تواند با هر يک از آنها ترکيب شود. در اين نوع از ويدئو تمرکز اصلي بر توصيف ويژگي‌هاي محصول است.

بهترين مثالي که در اين مورد مي‌توانم بزنم ويدئوهاي مربوط به رونمايي محصول کمپاني‌هاي خودروساز است. در ادامه يک نمونه از اين ويدئو را مشاهده مي‌کنيد.

ويدئوهاي خود را علاوه بر اينکه در سايت قرار مي‌دهيد، لازم است که در شبکه‌هاي مجازي و تبليغات ايميلي نيز از آن استفاده کنيد.

به شما پيشنهاد مي‌کنم که اگر از بازاريابي ايميلي استفاده مي‌کنيد، حتما در برخي از ايميل‌ها، به جاي ارسال متون عريض و طويل تبليغاتي، مخاطب را به ديدن يک ويدئوي کوتاه و تاثيرگذار دعوت کنيد.

 

طبق آماري که از فروشگاه‌هاي بين المللي منتشر شده ، اين روش بسيار موثر و تاثيرگذار است.

پيشنهاد گارانتي و تضمين رضايت مشتري:

بسياري از فروشگاه‌ها که مستقيما با مصرف کننده ي نهايي يا خورده فروشان در ارتباط هستند، تضمين رضايت مشتري را به عنوان يکي از ارزش‌هاي اصلي کسب‌و‌کار خود معرفي مي‌کنند. (مثلا کافي است کمپاني‌هاي بزرگ مثل تويوتا يا بنز را در نظر بگيريد نه شرکتهايي مثل ايرانخودرو و سايپا)

تضمين و گارانتي قدرتي به کسب‌و‌کار شما مي‌دهد که بتوانيد در بازار رقابتي رشد کنيد و مشتري را به سمت خود بکشانيد. براي اين کار بايد انقدر به کيفيت محصولات و خدمات خود ايمان داشته باشيد که بتوانيد پاي ادعاي خود بايستيد.

هنگامي که محصول و يا خدمات خود را تضمين مي کنيد، حداقل بخشي از خطر را در خريد مشتري از بين مي بريد. مشتري شما مجبور نيست نگران کيفيت محصول يا خدمت شما باشد.
تضمين و گارانتي يک پيام قوي ارسال مي کند که شما در پشت محصول يا سرويس خود ايستاده ايد. شما تضمين مي‌کنيد، زيرا به کارايي محصولات و خدمات خود اعتقاد داريد.

همچنين در بسياري از مواقع شايد مشتري واقعا از محصول شما راضي نباشد و با شما تماس مي‌گيرد تا وجه خود را پس بگيرد و نقاط ضعف شما را گوشزد مي‌کند.(انتقادها را جدي بگيريد تا رشد کنيد. شرکتهاي موفق بخشي از بودجه بازاريابي خود را به جمع آوري انتقادات و پيشنهادات مشتري اختصاص مي‌دهند.)

رعايت و برطرف کردن اين موارد مي‌تواند شما را قدرتمندتر و معتبرتر از گذشته بکند. ضمن اينکه خيلي از افراد هم بخاطر دردسر تماس، بسته‌بندي، ارسال و هزينه‌هاي جانبي قيد مرجوع کردن کالا را مي‌زنند.

پاسخگو باشيد…

پاسخگو بودن تاثير به سزايي در اعتمادسازي دارد. اگر در سايتتان شماره تلفن يا موبايل قرار مي‌دهيد، حتما بايد پاسخگو باشيد. همچنين اگر از طريق ايميل يا تيکت به مشتريان خود پاسخ مي‌دهيد، حتما بايد به موقع و سريع پاسخ آنها را بدهيد.

به شما پيشنهاد مي‌کنم که براي سايتتان چت آنلاين بگذاريد تا مشتري بتواند به صورت آنلاين از شما سوال بپرسد.طبق نمودار زير مي توانيد کارايي و تاثير سيستم چت آنلاين را نسبت به ساير روشهاي پاسخگويي مشاهده کنيد.

بر اساس تحقيقات به عمل آمده در فروشگاه‌هاي اينترنتي آمريکا، 80 درصد از مشتريان محصولات خود را از سايتي که مشاوره و چت آنلاين ندارد تهيه نمي‌کنند.

در فروشگاه خود از نماد ssl استفاده کنيد.

Ssl چيست؟

دريافت گواهينامه‌ي sslSsl يک سيستم کدگذاري است که سطح امنيت اطلاعات کاربران سايت شما را بالا مي‌برد. اگر به درگاه‌هاي بانکي دقت کرده باشيد در کنار آدرس سايت يک قفل سبز رنگ وجود دارد که نشان دهنده‌ي امن بودن اطلاعات کارت بانکي شماست. با توجه به اينکه اغلب مرورگرها، قبل از باز کردن سايتهاي فاقد ssl هشدار امنيتي به کاربران مي دهند، پيشنهاد مي‌کنم که حتما از ssl استفاده کنيد.

مهمترين اصل در ميان روش هاي جذب مشتري اينترنتي :

بسياري از کمپينهاي تبليغاتي به اين دليل شکست مي‌خورد که شما تبليغي غلط را به افرادي غيرمرتبط نمايش مي‌دهيد. فروش بيشتر در نتيجه‌ي دانستن دقيقا همان چيزي است که بازار هدف به آن نياز دارد.

تبليغات بايد به افرادي نمايش داده شود که دنبال محصولات و خدمات شما مي‌گردند. اگر شما براي افرادي تبليغات کنيد که به شما و محصولاتتان نياز ندارند، حتما شکست مي‌خوريد. حتي اگر در زمينه‌ي کاري خود بهترين باشيد.

اميدوارم اين مقاله به درد شما خورده باشد.اين مقاله به اتمام نرسيده و مطالب ديگري تا چند روز آينده به اين مقاله اضافه مي‌شود

3 دیدگاه در فرشته نجات فروشگاه شما، یادگیری ترفندهای فروش اينترنتی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *