با خرید یک مانیتور خوب،از چشمان خود مراقبت کنید

مانیتور خوب،چگونه می تواند از چشمان شما مراقبت کند؟

قطعا میدانید که یکی از مضرات کامپیوتر برای سلامتی شما،صدمات بینایی است که مانیتور کامپیوتر،به عنوان یک منبع نور به چشم شما وارد می کند. 

 

در این مقاله در مورد سه ویژگی صحبت می کنیم که اگر مانیتور شما این ویژگی ها را داشته باشد یک مانیتور خوب محسوب می شود و آسیب کمتری به چشم شما می زند.در واقع پیشنهاد ما برای افرادی که روزانه بیش از 4 ساعت با کامپیوتر خود سر و کار دارند و از کامپیوتر خود برای وب گردی،مطالعه،تحقیق،طراحی و…(کارهایی که نیاز به دقت به لغات و رنگ های روی مانیتور دارند) استفاده میکنند.این است که به سلامتی چشمشان اهمیت ویژه ای بدهند و در هنگام خرید مانیتور حتما به این موارد توجه کنند.

1-LOW BLUELIGHT:

در مانیتور های LED امواج نور آبی-بنفش تولید می شوند که بخاطر انرژی بالایی که دارند می توانند به شبکیه چشم آسیب برسانند.و با گذر زمان  ممکن است آسیبی به چشم شما برسد که قابل جبران نباشد.به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که از مانیتوری استفاده کنید که فیلتر LOW BLUELIGHT را داشته باشد و بتواند این نور را تا حد قابل قبولی کاهش دهد.برای اینکه بتوانید یک مانیتور خوب بخرید،حتما به این ویژگی مهم دقت کنید.در شکل بالا می توانید تفاوت بین مانیتوری که این فیلتر را دارد و مانیتوری که فاقد این فیلتر است را ببینید.

2-FLICKER FREE:

پرش تصویر یکی از مشکلات نمایشگرهای معمولی است.البته این پرش تصویر به صورتی نیست که بتوانید با چشم غیر مسلح آن را تشخیص دهید.اما اگر مدت زمان طولانی در روز از کامپیوتر خود استفاده می کنید.این پرش تصویر ها می تواند باعث خستگی چشم شما شود.برخی مانیتور ها در بازار موجود هستند که داراری قابلیت FLICKER FREE هستند وبا چشم شما ارتباط بهتری برقرار می کنند.

3-مات بودن صفحه نمایش:

مانیتور ها عمدتا در دو نوع براق و مات عرضه می شوند.مانیتورهای براق رنگ ها را زنده تر نشان می دهند اما نور محیط را منعکس می کنند.مانیتور های مات نور محیط را جذب می کنند ولی کمی کدر به نظر می رسند.

پیشنهاد ما استفاده از مانیتورهای مات است.
به این دلیل که اگر از کامپیوتر خود برای مطالعه و طراحی استفاده می کنید،حتما نیاز خواهید داشت که به مانیتور خود خیره شوید.زمانی که مانیتور شما براق باشد بدون اینکه متوجه شوید نور زیادی که در محیط اطرافتان وجود دارد به همراه نور مانیتور به چشم شما هدایت می شود.و این عامل در بلند مدت موجب آسیب دیدن چشم شما می شود.در صورتی که یک مانیتور خوب،نور محیط را منعکس نمی کند و با جذب آن تاثیر زیادی بر سلامت چشم شما خواهد داشت.

اگر به دنبال یک راهنما برای شناخت معیار های فنی برای خرید مانیتور خوب هستید مقاله ی راهنمای خرید مانیتور را مطالعه کنید.

همچنین اگر می خواهید اصول ارگونومی کار با مانیتور را بدانید،حتما مقاله ی هفت اصل طلایی حفظ سلامت چشم را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *