آموزش سریع سئو محصولات ووکامرس در وردپرس

در این مقاله آموزش سئو محصولات وردپرس به روش 80-20 را مشاهده می‌کنید. هدف ما این است که در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید اصول مهم برای سئو محصولات فروشگاه خود را یاد بگیرید. اگر سایت فروشگاهی دارید که با وردپرس و ووکامرس طراحی شده است، این آموزش مناسب شماست. در صورتی که سوالی داشتید می‌توانید در انتهای همین صفحه بپرسید تا کارشناسان ما پاسخ دهند. اما اجازه بدهید تا ببینیم چرا سئو محصولات وردپرس مهم است و باید برای انجام این کار آموزش ببینید؟

چرا آموزش دیدن برای سئو محصولات وردپرس مهم است؟

آموزش سئو محصولات وردپرس

وقتی روی سئو محصولات سایتتان کار می‌کنید، این محصولات در گوگل رتبه می‌گیرند و افرادی که به دنبال کسب اطلاعات از محصول شما، قیمت آن و خرید اینترنتی آن هستند به سایت شما هدایت می‌شوند. در چنین شرایطی اگر محصول شما با کیفیت باشد و با قیمت مناسب آن را عرضه کنید، احتمال خرید بازدید کنندگان بسیار بالا می‌رود.

به همین دلیل است که یادگیری سئو محصول و خرج کردن برای آن توجیه پیدا می‌کند چون مستقیما روی فروش و سودآوری فروشگاه شما اثر می‌گذارد.

صرف نظر از اینکه از چه افزونه‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید از این آموزش استفاده لازم را ببرید. برخی از اصولی که به شما آموزش می‌دهیم برگرفته از دوره Fundamentals of digital marketing کمپانی گوگل است که مطمئنا تاثیر زیادی بر بهبود سئو سایت شما دارد.

ضمن اینکه مجموعه موج رادیکال سالهاست پروژه‌های موفق سئو را انجام می‌دهد و بسیاری از نکات این آموزش برگرفته از تجربه شخصی ما در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اما اجازه بدهید که بریم سر اصل مطلب:

چگونه محصولات را در وردپرس سئو کنیم؟

آموزش سئو محصولات وردپرس از چند گام تشکیل شده است. کافی است که گامهای زیر را به درستی بردارید تا در نهایت شاهد افزایش رتبه گیری صفحات سایتتان در گوگل باشید.

1- از استفاده از نام یکسان برای محصولات خود خودداری کنید!

یک فاجعه بزرگ در سئو محصولات سایت این است که برای چند محصول از نام یکسان استفاده کرده باشید. در فروشگاه‌های شیرآلات ، دستگیره، لوازم دکوراتیو، پت شاپ، قهوه و … که از خدمات مشاوره سئو ما استفاده کرده‌اند بارها شاهد این اشتباه مهلک بوده‌ایم.

اگر قبلا محصولاتی را در سایت وارد کرده‌اید که نام یکسان دارند، تا اسم آن‌ها را اصلاح نکرده‌اید ادامه این مقاله را نخوانید! این موضوع آن قدر مهم است که اگر آن را رعایت نکنید، باید قید موفقیت سایتتان را در گوگل بزنید.

2- دسته بندی‌های خالی، آفت جان سئو فروشگاه شما

هرچند که این مورد را در سئو دسته بندی محصولات به شما آموزش داده‌ام، اما می‌خواهم اینجا نیز اشاره‌ای به آن بکنم. وجود دسته‌های خالی مانع از موفقیت شما می‌شود. زمانی دسته‌بندی بسازید که می‌دانید حداقل 2 تا 3 محصول برای قرار دادن در آن دارید.

اغلب سایتهای نوپا به دلیل داشتن دسته‌های خالی از محصول شانس بزرگی را برای کسب رتبه خوب در گوگل از دست می‌دهند. پس حتما این مورد را نیز مد نظر قرار دهید.

3- کلمه کلیدی مناسب با محصول خود را انتخاب کنید.

آموزش تحلیل کلمات کلیدی محصولات

اغلب افراد تازه کار در سئو، از کلمات کلیدی برای بهینه سازی محصولات خود استفاده می‌کنند که اصلا در گوگل و موتورهای جستجو سرچ نمی‌شود. این نمونه بارز اتلاف زمان، انرزی و پول در سئو محصولات سایت است. قبل از اینکه بخواهید آموزش سئو محصولات وردپرس را روی سایتتان پیاده سازی کنید، حتما زمان بذارید و تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی را انجام دهید.

4- نام تصاویر و متن جایگزین آنها را درست کنید.

قبل از اینکه عکسها را در سایت خود آپلود کنید، لازم است آنها را تغییر نام دهید و ترجیحا معادل انگلیسی نام محصول یا معادل انگلیسی کلمات کلیدی مرتبط با آن محصول را برای نام تصاویر بگذارید. دقت کنید که تغییر نام تصویر قبل از آپلود عکس در سایت باید انجام شود و نه بعد از آن.

قسمت متن جایگزین تصاویر را نیز در پرونده چند رسانه‌ای حتما پر کنید. با قرار دادن کلمه کلیدی و عبارتهای مرتبط در بخش متن جایگزین (برای هر عکس از یک عبارت کلیدی استفاده کنید) به رباتهای گوگل کمک می کنید تا موضوع عکس را بفهمند و سایتتان بتواند در بخش جستجوی تصاویر گوگل که بسیار مهم است رتبه بگیرد.

اگر عکس‌هایی که استفاده می‌کنید را خودتان از محصولاتتان گرفته باشید، احتمالا امتیاز بالاتری کسب خواهید کرد، در غیر این صورت می‌توانید از تصاویر آماده که حق کپی رایت ندارند استفاده کنید. (پیشنهاد می‌کنیم آموزش فوتوشاپ ویژه فروشگاه‌های اینترنتی را ببینید. در این دوره علاوه بر اینکه آموزش می‌بینید که چطور می‌توانید تصاویر مناسب برای محصولاتتان تهیه کنید، یاد می‌گیرید که سایز مناسب برای تصاویر چقدر است، چطور باید بدون افت کیفیت تصاویر را بهینه کرد و اینکه چطور می‌توانید از وجود کپی رایت روی تصاویر اطلاع پیدا کنید)

سئو فروشگاه اینترنتی

5- محصولاتی که برایتان مهم است را در سایت موجود کنید.

وقتی محصولاتتان ناموجود باشد، شانسی برای گرفتن رتبه خوب ندارید. وقتی کاربران وارد سایت شما می‌شوند و می‌بینند که محصول ناموجود است، سریعا سایت شما را ترک می کنند که این موضوع علاوه بر اینکه باعث افت رتبه محصول ناموجود می‌شود، بلکه باعث کاهش اعتبار سایتتان نیز می‌شود.

پس همواره تلاش کنید که اگر روی سئو محصولات وردپرس کار می‌کنید، روی موجود نگه داشتن آن نیز کار کنید.

همچنین حواستان باشد که اگر محصولی را ناموجود می‌کنید درست آن را ناموجود کنید. اگر محصول موجود باشد و بخش قیمت آن را خالی بگذارید، اثر بدی بر تجربه کاربران سایت و سئو سایتتان خواهد داشت.

6- عنوان سئو و توضیحات متا را با دقت بنویسید.

سعی کنید در عنوان سئو و توضیحات متا (عنوان سئو با عنوان محصول فرق می کند) حتما از کلمه کلیدی و عبارتهایی مثل قیمت و یا خرید استفاده کنید. برای اغلب فروشگاه‌ها این راهکار اثربخش است. همچنین در متن توضیحات متا که قرار است در نتایج گوگل به کاربر نشان داده شود، سعی کنید از USP یا وجه تمایز خود با رقبا استفاده کنید. مثلا اگر ارسال رایگان دارید، اگر تخفیف ویپه روی این محصول ارائه می‌دهید. اگر برای اولین خرید امتیاز ویژه‌ای به خریدار می‌دهید و … بهتر است در توضیح متا ذکر شود.

همچنین سعی کنید دعوت به اقدام نیز داشته باشید. مثلا در انتهای توضیح متا می توانید از عبارهایی نظیر (همین حالا کلیک کنید) یا (همین حالا تماس بگیرید) یا … استفاده کنید.

سئو سایت فروشگاهی وردپرس

7- توضیحات مناسب برای محصول خود بگذارید.

وقتی که آموزش سئو محصولات وردپرس را در کلاسهای آنلاین ارائه می‌دهیم و به بخش تولید محتوا برای صفحه محصول می‌رسیم، متوجه ناتوانی افراد در آماده سازی متن مناسب برای محصول می شویم. با راهکاری که به شما می‌دهیم می‌توانید به راحتی متنی مناسب برای صفحه محصول وردپرس آماده کنید و به بهبود رتبه سایتتان در گوگل کمک بسیار زیادی کنید.

1- اول کلمه کلیدی که برای محصول خود انتخاب کرده‌اید را در گوگل سرچ کنید و 5 سایت اول را باز کنید.

2- ببینید رقبای شما چه توضیحی برای این محصول نوشته‌اند و هر یک چند کلمه توضیح نوشته‌اند. با کپی کردن متن رقبا در ورد، می‌توانید تعداد کلمه محتوای آن ها را تشخیص دهید، همچنین می‌توانید از اکستنشن ahref برای این مورد استفادهخ کنید.

3- حتما تمامی توضیحات را بخوانید زیرا در قدم بعد باید تمامی آن چیزی که خوانده‌اید + دانش خودتان را به متن تبدیل کنید.

توجه: کپی کردن متن از سایتهای دیگر در سایت خودتان کاملا ممنون است. متن محصول را با بیان خودتان بنویسید و تلاش کنید محتوایی که تولید می کنید بهتر و با کیفیت‌تر از محتوای رقبا برای این محصول خاص باشد.

4- در متن سعی کنید از لینک داخلی استفاده کنید، مثلا اگر دارید برای جاروبرقی سپاهان جارو مدل شکوفه می‌نویسید می‌توانید به دسته بندی جاروبرقی نیز لینک بدهید. همچنین در صورتی که مقاله‌ای در خصوص مقایسه جاروبرقی نوشته‌اید می‌توانید به آن مقاله نیز لینک بدهید. همچنین سعی کنید به جای بررسی تحصصی کالا و استفاده از اصطلاحات تخصصی و عجیب، روی نیاز مخاطب تمرکز کنید. مثلا در خصوص جاروبرقی می‌توانید به طول سیم زیاد، داشتن فیلتر ضد حساسیت، سر و صدا کم، مصرف پایین و مناسب بودن برای آپارتمان های تا 90 متر اشاره کنید.

5- حواستان به تعداد کلماتی که می‌نویسید باشد.

با نوشتن متن کوتان و بی کیفیت و یا کپی کردن از سایتهای دیگر هیچ شانسی ندارید، وقت بذارید و متن خوبی بنویسید. به شما پیشنهاد می‌کنیم وبینار چگونه فرآیند تولید محتوا و بارگذاری در سایت را مدیریت کنیم؟ را برای تولید محتوای مناسب مشاهده کنید.

تولید محتوا سئو شده
چگونه یک محتوای عالی که منجر به بهبود سئو و افزایش فروش شود تولید کنیم؟

8- خودتان را درگیر خوانایی متن نکنید.

افزونه‌ای مثل yoast seo فاکتوری دارد به نام خوانایی، در کلاس‌های آموزش سئو محصولات وردپرس خیلی از بچه‌ها راجع به این مورد می‌پرسند و نگران هستند. خودتان را نگران این مورد نکنید. فقط سعی کنید جملاتتان کوتاه، قابل درک و مناسب برای مشتری باشد. همچنین سعی کنید از تصاویر مرتبط در متن محتوای خود استفاده کنید تا چشم مشتری با خواندن متنهای زیاد خسته نشود.

9- حواستان به لینک سازی در صفحه محصول باشد.

در متنی که برای محصول می‌نوسید می‌توانید به صفحه دسته بندی یا صفحات سایر محصولات مرتبط لینک دهید تا اعتبار آن صفحات نیز بالا رود. اما بهتر است این کار را در بخش انتهایی متن انجام دهید. از طرفی وقتی به صفحه دیگری لینک می‌دهید سعی کنید از همان کلمه کلیدی برای لینک دادن استفاده کنید که قبلا برای محصول دیگر تعریف کرده‌اید. مثلا اگر محصول شما در مورد جاروبرقی سپاهان مدل شکوفه است، می‌توانید به صفحه دسته بندی با کلمه کلیدی خرید جاوربرقی ایرانی لینک دهید (در صورتی که دسته بندی شامل جاروهای ایرانی است) و با کلمه کلید کیسه جاروبرقی سپاهان جارو، به صفحه محصول کیسه جاروبرقی لینک دهید.

لینک دادن با کلمه کلیدی محصولی که دارید روی آن کار می‌کنید به صفحات دیگر، اعتبار صفحه محصول را نابود می‌کند.

10-در بخش توضیحات کوتاه ووکامرس، اطلاعات کلیدی محصول را بگذارید.

این قسمت نباید خالی باشد. ویژگی‌هایی مثل قدرت موتور، رنگ، گارانتی و … بهتر است در این بخش به صورت موردی نوشته شود.

11- در صفحه محصول نظر خریداران قبلی را بگذارید.

وجود حداقل یک نظر در صفحه محصول، علاوه بر اینکه استراکچر دیتا محصول را درست می‌کند. بلکه باعث افزایش سطح اعتماد مشتری نیز می‌شود. با نظرسنجی از خریداران قبلی محصول، انها را ترغیب کنید تا نظرات خود را در سایت شما ثبت کنند.

12- به سراغ لینک سازی خارجی بروید.

لینک سازی خارجی تیغ دو لبه است. در 90 درصد مواقع پیشنهاد نمی‌کنیم سایتهایی که زیر یکسال، آن هم به صورت منظم روی سئو خود کار نکرده‌اند، لینک سازی خارجی انجام دهند. قبل از لینک سازی خارجی (که به معنی دریافت لینک از سایتهای معتبر و مرتبط به صفحه محصول سایت شماست) لازم است تمامی استانداردهای لازم که برخی از آنها در بالا ذکر شد حتما رعایت شده باشد. در غیر اینصورت نتیجه خوبی از لینک سازی خارجی نمی‌گیرید (حداقل در بلند مدت) و فقط زمان و پول خود را تلف می کنید.

جمع بندی

در قدم اول برای آموزش سئو محصولات وردپرس نیاز است آموزش ببینید و مو به مو اقدامات لازم را انجام دهید. آن چیزی که فروشگاه شما را به یک سایت موفق تبدیل می‌کند، میزان زمان و انرژی است که صرف سئو محصولات خود می کنید. تولید محتوا بسیار مهم است و حتما خودتان به چشم یک خریدار، محتوای محصول خود را بخوانید.

اگر تمارین بالا را انجام دادید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما یکبار دیگر این مقاله را بخوانید و مطمئن شوید که تمامی مراحل را درست انجام می‌دهید. همچنین می‌توانید لینک یکی از محصولاتی که بهینه کرده‌اید را برای ما بفرستید که آن را در حضور خودتان (البته به صورت آنلاین) بررسی کنیم و فقاط ضعف و قوت کاری که انجام داده اید را به شما بگوییم. بدین منظور می‌توانید نسبت به دریافت نوبت مشاوره اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *