چگونه فونت فروشگاه وردپرسی خود را تغییر دهیم؟

در این ویدئو یاد می گیرید که چگونه بدون نیاز به کد نویسی ،فونت سایت یا فروشگاه اینترنتی وردپرسی خود را تغییر دهید.
این ویدئو به منظور احترام به درخواست اعضای محترم سایت موج رادیکال تولید شده است.
این ویدئو را مشاهده کنید و در صورتی که سوالی دارید در بخش نظرات همین ویدئو آن را مطرح کنید.


در صورتی که امکان مشاهده ویدئوی بالا را ندارید، می‌توانید طبق آموزش گام به گام زیر که عینا آموزش مطالب درون ویدئو است جلو بروید.

چند نفر از دوستان درخواست کرده بودند آموزشی بسازیم که در آن چطور بدون استفاده از کدنویسی فونت سایت را تغییر دهیم برای همین ما برای شما این آموزش را ترتیب دادیم.

ما برای تغییر دادن فونت وارد پیشخوان word press می­شویم و از بخش­ افزونه_­ها روی افزودن کلیک می­کنیم.

این­جا کافی که عبارت mw font را جستجو کنید همین­طور که مشاهده می­کنید افزونه فونت ماندگار را برای ما پیدا می­کند که بیشتر از نه هزار نوع فعال دارد و برای تغییر فونت سایت از این استفاده می­کنیم

بعد از فعال کردن افزونه یک گزینه در قسمت مدیریت اضافه می­_شود به نام فونت ماندگار که وقتی موس را روی آن می­‌بریم سه گزینه نمایش داده می­شود.

گزینه اول فونت پیشخوان است و اگر که اینجا فونت را تغییر دهید فونت پیشخوان  word press تغییر پیدا می­کند.

گزینه بعدی فونت پوسته است میاد کل پوسته شما را تغییر می­دهد و تمامی گزینه‌­هایی که این­جا است فونتش را می­توانیم از آن­جا تغییر دهیم .

گزینه بعد هم انتقادات و پیشنهادات است که کاری با آن نداریم فونت پوسته را انتخاب می­کنیم.

از این قسمت فونت B Yekan را انتخاب می­کنیم و برای همه قسمت­ها فونت بدنه فونت ادمین با بقیه قسمت­ها میایم همین فونت B Yekan را انتخاب می­کنیم و روی ذخیره تغییرات کلیک می­کنیم

حالا کافیه کنترل f5را بگیریم که صفحه از نو شروع به بارگیری کند و فونت تغییر کرده و الان داره از فونت B Yekan از نمایش نوشته­‌ها استفاده می­کنیم.

اما ممکنه با توجه به قالبی که شما استفاده می­کنید بعضی از قسمت­های سایت فونت تغییر نکند برای این باید تغییر فونت بصورت دستی را انجام دهید چون خود افزونه نتوانسته آن را تغییر دهد.

برای این­کار بر­می­گردیم به پیشخوان word press و از بخش نمایش گزینه سفارش سازی را انتخاب می­کنیم.

حالا بیاید روی css اضافیکلیک کنید و وقتی که کلیک می­کنید همچنین صفحه_ای میاد شما می­توانید مشخص کنید که قسمت­های مختلف سایت­تون چه استایلی داشته باشد و می­توانید آن استایل را این­جا تعریف کنید.

حالا برای این­که ما این فونت را تغییر دهیم کافیه روی متنی که می خواهید فونت را تغییر دهید راست کلیک کنیم و روی inspect element کلیک کنیم.

داخل این پنجره که در این­جا نمایش داده می­شود دنبال فونت فامیلی بگردید این­جا فونت فامیلی را نشان داده است و فونت open sans را پاک کنید و B Yekan را بنویسید.

فونت تغییر کرد و فونت B Yekan شد اما الان که ما این تغییر را انجام دادیم دفعه بعد که سایت را باز کنید این تغییرات از بین می­رود.

برای این­که این تغییر ماندگار شود لازم که شما همین قسمتی که فونت را تغییر دادید کپی کنید و درcss سفارشی پیست کنید.

از این­جا که کروشه بسته شده کلیک موس را پایین نگه دارید و بیارید بالا تا برسید به خط خاکستری که در قسمت بالا می­‌بینید  و  این کد را از بالایی جدا کردید این قسمت را کپی کنید و در این بخش که بخش شخصی سازی css است آن را paste می­کنیم روی ذخیره و تغییرات کلیک می­کنیم

برای تغییر هر بخش از این­ها فقط کافیه روی آن راست کلیک کنیم inspect element بریم و در قسمتی که نوع فونت را مشخص کرده بریم فونت B Yekan یاهرکدوم از آن فونت­_هایی که تو افزونه فونت ماندگار مشاهده کردید می­توانید این­جا وارد کنید

مجدداً متن را از این کروشه انتخاب کنید تا برسه به خطی که این قسمت از کد را با کد بالایی جدا کرده.

البته می­توانید تغییرات دیگری را اعمال کنید مثلاً فونتش را بزرگ­تر کنید  و یا می­توانید رنگ را تغییر دهید که اگر خواستید رنگ را عوض کنید کافیه بیاید همین قسمت را یعنی از انتها کروشه تا خط بالایی را انتخاب کنید و  وارد قسمتcss اضافی بکنید.

شما می­توانید هر فونتی از سایت را که نپسندیدید بیاید از طریق افزونه فونت ماندگار تغییر بدید اگر که عمل نکرد به وسیله همین تکنیکی که آموزش دادیم می­توانید انجام دهید

اما یک نکته ای وجود دارد اگر که شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و می­خواهید در آن کالاها و خدمات خودتان را بفروشید اکیداً پیشنهاد می­کنم حتما از یک فونت استفاده کنید ولی گاهی اوقات می­خواهید روی یک نکته­ای تاکید کنید می­توانید آن را بولد کنید یا نوشته را کوچیک و بزرگ کنید اما پیشنهاد نمی­کنم که از چندتا فونت در قالب سایت استفاده کنید

اگر دوره روان­شناسی رنگ­ها را که ما در دوره سایت قرار دادیم و مشاهده کرده باشید توضیح دادیم که یکی از نکات اعتمادسازی در ذهن مشتری این که شما در قالب سایت­تان از یک رنگ قالب سایت استفاده کنید و به هیچ عنوان نیاید از رنگ­بندی‌­های مختلف استفاده کنید.

در مورد فونت­ها هم این موضوع صدق می­کند.

امیدوارم این آموزش به درد شما خورده باشد. اگر نظر یا سوالی دارید در بخش پایین همین صفحه بنویسید.

16 دیدگاه در چگونه فونت فروشگاه وردپرسی خود را تغییر دهیم؟

  1. mehrdad.noyani

    با سلام و عرض خسته نباشید
    استاد غرض از مزاحمت فونت ایران سنس چجوری داخل سایتمون اضافه کنیم ؟؟؟
    با فونت ایران تماس گرفتم می گه از این افزونه استفاده کن
    https://fontiran.com/%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%81%d9%88%d9%86%d8%aa-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%86%d8%aa%d9%88/
    آیا این افزونه با افزونه فونت ماندگار تداخلی پیدا نمی کنه ؟؟؟

    • امیر ارسلان بهنام

      سلام وقت شما بخیر، معمولا سایتهایی که قالب را می فروشند خودشان فونت ایران سانس و بی یکان را روی قالب نصب می کنند و نیازی به تهیه مجدد فونت ندارید.
      برای جلوگیری از تداخل افزونه ها بهتر است فونت ماندگار را غیر فعال کنید.

  2. ماتیا

    یک سوال دیگه اینکه چطور میشه توضیحات قسمت محصولات رو به رنگ مشکی در اورد و اینکه ایا امکانی هست که از اون فونتی که خودمون از قبل دانلود کردیم تووو قسمت محصولات استفاده کنیم؟

    • امیر ارسلان بهنام

      این کار را هم با کد نویسی می توانید انجام دهید، هم می توانید در گوگل افزونه tiny mce advanced wordpress را سرچ و نصب کنید و به کمک آن رنگ را تغییر دهید.
      شاید ساده ترین راه برای شما این باشد که تصاویری را آماده کنید و در تصاویر از فونت دلخواه خود استفاده کنید.
      در غیر اینصورت بهتر است از یک برنامه نوییس کمک بگیرید که مطابق با سلیقه شما این تغییرات را انجام دهد.
      موفق باشید

  3. ماتیا

    سلام برای تغییر فونت در قسمت محصولات من کاری نتونستم انجام بدم
    میشه راهنمایی کنید
    حتی موقعی ه در قسمت محصولات میرم و روی اینسپکت کلیک میکنم فونت فمیلی رو با خط خوردگی میاره و پاک نمیشه که بخوام فونت جدید رو داخلش امتحان کنم
    اگه میشهی ه راه کلی برای تغییر دادن کل فونت محصولات بهم بگید ممنونم

    • امیر ارسلان بهنام

      سلام وقت شما بخیر
      در همین قسمت کمی به پایین اسکرول کنید، در قسمتی فونت فمیلی را میاورد که قابل تغییر است. از آنجا تغییر دهید و کد مربوطه را در قسمت کد css قسمت سفارشی سازی کپی کنید.
      بهتر است کل سایت یک فونت واحد داشته باشد و استفاده همزمان از چند فونت در طراحی سایت اصلا ایده خوبی نیست.

  4. تیموری

    سلام فونت سایت خودتون که استفاده میکنید چی هست ؟ و اینکه اگه بخوایم متن مقاله رو هم تغییر بدیم مثلا بی یکان کنیم چیکار کنیم ؟

    • امیر ارسلان بهنام

      سلام. فونت ایران سانس هست.
      بهتر است فونت کل فروشگاه یکی باشد. اما با این حال می‌توانید با استفاده از کلاس‌های css این کار را انجام دهید یا به ما پیام دهید که این کار را برایتان انجام دهیم.

    • امیر ارسلان بهنام

      سلام وقت شما بخیر
      خیر، لازم است فونت ایران سانس را از سازندگان آن خریداری کنید و روی سایتتان نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *