چرا کسب و کارهای سنتی نابود می شوند و فروشگاه های اینترنتی جای آنها را می گیرند؟

دلیل کسادی بازار چیست و چرا کسب و کارهای سنتی نابود می شوند؟

چرا بازار خراب است؟

در این مقاله می‌خواهم یکی از مهمترین دلایل کسادی بازار را برای شما توضیح دهم.

همانطور که این روزها می بینید و می شنوید هر از چند روزی کارخانه های بزرگی که سابقه ی بسیار طولانی داشته اند ورشکسته می شوند.

همچنین کسب و کارهای سنتی دیگری هم که اکنون سرپا هستند به شدت برای حفظ بقای خود در حال جنگند. اما واقعا دلیل کسادی چیست؟

در کسادی بازار باید چه استراتژی در پیش بگیریم؟

یکی از دلایل اصلی وقوع مشکل کسادی بازار، همراه نبودن این کسب و کارها با دانش روز است. احتمالا یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که دانش خود را نسبت به گذشته افزایش دهید.

کسب و کارهایی که از افراد متخصص برای پیشبرد اهدافشان استفاده نمی کنند دیر یا زود با چنین مشکلاتی مواجه می شوند.

شاید تحریم ها و نوسان قیمت ارز باعث رکود و کسادی کسب و کار شما شده باشد. اما این را بدانید که اگر کاری کنید که بازار هدف شما گسترش یابد، حتما می‌توانید افرادی را پیدا کنید که حاضر باشند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

اگر بتوانید به کمک فضای مجازی بازار خود را به خارج از ایران گسترش دهید، آن وقت چه می‌شود؟

آیا باز هم تغییر نرخ ارز یا کاهش قدرت خرید مردم بر بازار شما اثر منفی خواهد داشت؟

فروشگاه های اینترنتی و کسب وکار های آنلاین را در نظر بگیرید،جالب است که در این اوضاع اقتصادی هر از گاهی اخباری از رشد و شکوفایی این نوع کسب و کارها به گوش می رسد که به درامد و فروش باور نکردنی دست پیدا کرده اند.

یک موج بزرگ در راه است که تحولی اساسی را در نظام کسب و کار و درآمد ایجاد خواهد نمود.

اگر که با این موج همراه شوید و تلاش کنید حتما به نتیجه می رسید.در غیر اینصورت ممکن است در روند کسب و کار فعلی خود دچار مشکلات زیادی شوید.

کسادی بازار

منظور از فروشگاه های اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی یک سایت حرفه ای است که شما می توانید در آن خودتان و خدماتتان را معرفی کنید و در کنار آن کالا و خدمات با کیفیت خود را به فروش برسانید.

وقتی صحبت از فروشگاه های اینترنتی می شود خیلی ها فکر می کنند که حتما باید کالایی را در آن بفروش برسانند.اما این فکر اشتباه است.

در واقع هر سایت و کسب و کار اینترنتی که درنهایت منجر به کسب درآمد شود نوعی از فروشگاه های اینترنتی است.

اما چرا فروشگاه اینترنتی؟

زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید،در واقع مالک مغازه یا دفتر کاری می شوید که در تمام ساعات شبانه روز باز است واگر اصول لازم را رعایت کنید تمام مردم ایران(البته اگر اهداف بزرگتری داشته باشید تمام مردم جهان)می توانند به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند و از خدمات شما  استفاده کنند.

این در حالی است که وقتی که فقط صاحب یک مغازه باشید افراد محدودی شما و خدماتتان را می بینند.

در این نوع کسب و کار،سقف درآمد شما محدودیتی  ندارد و همچنین(با توجه به زمینه ای که در آن کار می کنید) می تونید با یک بار تلاش درآمدی پایدار داشته باشید.

در صورتی که در کارهای سنتی این امکان وجود ندارد.

به عنوان مثال کارگری را در نظر بگیرید که ساعتی 40 هزار تومان پول می گیرد.

اگر بنا را بر این بذاریم که همیشه کار باشد و او نیز بتواند روزانه 10 ساعت کار کند،در بهترین حالت ممکن حداکثر درآمد او به روزی 400 هزار تومان می رسد.اما  اگراین  کارگر یک روز سر کار نرود هیچ درآمدی هم پیدا نخواهد کرد.

حالا فرد دیگری را در نظر بگیرید که مثلا در زمینه ی روابط عاطفی زن و شوهر،محصولات آموزشی تولید می کند.

فرض کنید که این فرد برای تولید یک محصول آموزشی اش 10 ساعت وقت گذاشته است و اکنون این محصول را با قیمت 100 هزارتومان بر روی سایتش می فروشد.

با توجه به میزان فروش،سقف درآمد این شخص برای کاری که فقط 10 ساعت از وقت او را گرفته است نامحدود است.ضمن اینکه این درآمد پایدار نیز هست و هر زمان که کاربری وارد سایت او شود و محصولش را خریداری کند،او کسب درآمد می کند.

برای شروع این نوع کسب و کار،نیاز به سرمایه گذاری بالا ندارید.نیاز به اجاره ی دفتر کار ندارید.

می توانید با داشتن یک کامپیوتر و خط اینترنت،این کار را از منزل خود مدیریت کنید.جالب است که بدانید که در کشور خودمان،تعداد زیادی از خانم های خانه دار صاحب کسب و کارهای اینترنتی موفقی هستند و با هزینه و سرمایه گذاری بسیار اندک،توانسته اند به درآمدهای مناسبی برسند.

فروشگاه های اینترنتی زیادی هم هستند که بعد از دریافت سفارش،محصول خود را تولید می کنند،که این کار نیاز به سرمایه ی اولیه را بشدت کاهش می دهد.

خیلی از سایت ها هم به صورت واسطه ای کار می کنند و فقط بستری را فراهم نموده اند که خریدار و فروشنده را به هم برسانند و کارمزد خود را دریافت کنند.

برای اینکه تصور صحیحی از بازار فروش فوق العاده ی اینترنت پیدا کنید کافی است که پنج سال پیش را با اکنون مقایسه کنید.

در گذشته هیچ کس جرات نمی کرد خرید اینترنتی انجام دهد اما حالا چطور؟

در گذشته نمی شد به انتقال پول و حواله از طریق اینترنت اعتماد کرد،اما حالا چطور؟

حتما در گذشته بارها برای پرداخت قبوض در صف بانک بوده اید،ولی الان در کمتر از یک دقیقه می توانید این کار را به وسیله ی اینترنت انجام دهید.

به کشورهای پیشرفته توجه کنید و ببینید که فروشگاه های اینترنتی چه جایگاه والایی در اقتصاد آنها دارد.

با کمی بررسی شرکت های بزرگی پیدا می کنید که فقط به صورت آنلاین کار می کنند و درآمد بسیار بالایی دارند.

فروشگاه های اینترنتی
از کی باید شروع کنید؟

سوال خوبی است.جواب ما این است که بهتر است هرچه سریعتر وارد عمل شوید.

در حال حاضر در بازار آنلاین ایران،خیلی از کسب و کارها هنوز حضور ندارند و افرادی که زودتر فعالیت خود را شروع می کنند،چون اولین هستند و هیچ رقیبی ندارند به راحتی موفق می شوند.

جالب است بدانید که سرمایه گذاران خارجی به شدت دنبال سرمایه گذاری در این بازار بکر هستند به عنوان مثال سایت هایی مثل بامیلو و اپلیکیشن تاکسی اسنپ را سرمایه گذاران خارجی پشتیبانی می کنند.

ضمن اینکه رد و پای این سرمایه گذاران در سایت هایی مثل دیجی کالا،شیپور و دیوار هم به چشم می خورد.

و خبر بهتر اینکه کسب و کارهای آنلاینی هم که در حال حاضر وجود دارند و شما ممکن است که فکر کنید که با وجود آن ها دیگر شانس موفقیت ندارید،اکثرا آنقدر نقطه ضعف و ایراد دارند که اگر شما بتوانید این ایراد ها را در کسب و کار خود برطرف کنید و بهتر از آن ها کار کنید می توانید به راحتی پیشرفت کنید.

در برخی از وب سایت های آموزش کسب و کار اینترنتی دیده ام که راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و کسب درآمد عالی از آن را یک کار ساده و بی زحمت معرفی می کنند.

در حالی که این طور نیست و اگر بخواهید در این زمینه موفق شوید باید به دید یک شغل اصلی به آن نگاه کنید و هر روزه برای توسعه ی آن وقت بگذارید.

اگر تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود گرفته اید در درجه ی اول باید به علاقه ی خود بسیار دقت کنید.

فروشگاهتان را در زمینه ای راه اندازی کنید که به آن علاقه مندید و حاضرید برای آن شب و روز زحمت بکشید،تولید محتوا کنید و خدمات ارائه دهید.

با اطمینان به شما می گویم که در هر زمینه ای که دلتان بخواهد می توانید فعالیت کنید و موفق شوید،البته به شرط آنکه روش های صحیح و اصولی بازاریابی و فروش  را یادبگیرید،

امیدوارم که در این مقاله به دلیل کسادی بازار پی برده باشید و از همین امروز شکل کسب و کارتان را آنلاین کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنم که در دوره ساخت فروشگاه اینترنتی شرکت کنید و به صورت رایگان اطلاعات خود را در مورد کسب و کارهای آنلاین افزایش دهید.

اگر نظر یا سوالی دارید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *