هزینه طراحی سایت چگونه تعیین می شود؟

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

پیشنهاد میکنم ویدئو بالا را مشاهده کنید و سپس ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید.

برآورد هزینه طراحی سایت چگونه انجام می‌شود؟

ببینید دوستان عزیز موارد زیادی بر هزینه‌ی طراحی سایت یا ساخت فروشگاه شما تأثیرگذار هست.

مثل دامنه، مثل هاست، مثل روشی که سایت شما با استفاده از اون طراحی میشه،

ابزارها و امکانات مورد نیاز شما و خیلی موارد دیگه که تمامی این‌ها روی قیمت نهایی و زمان اجرای طرح تأثیر میگذارد. اجازه بدید که این موارد رو با جزئیات بیشتری خدمتتون توضیح بدم تا بهتر متوجه بشید.

مورد اول : دامنه

قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتیدامنه همان آدرس سایت شماست. مثلاً شما وقتی که وارد سایت گوگل میشید، بالای مرورگر می‌نویسید www.google.com

به اسم سایت شما اصطلاحاً میگیم دامنه و دامنه می‌تونه با پسوندهای متفاوتی ثبت بشه مثل پسوند دات‌کام (com.) ، مثل پسوند دات آی‌آر (ir.) ، مثل پسوند دات‌کو (co.)  یا خیلی از پسوندهای دیگه.

نکته ای که باید بهش دقت کنید اینه که هزینه ی این دامنه ها با همدیگه متفاوته.

دامنه ای که پسوند آی آر داره بسیار ارزون تر از دامنه ای هست که پسوند دات کام داره یا هزینه ی دامنه ی دات نت (net.) خیلی متفاوته نسبت به دامنه ای که با پسوند دات او آر جی (org.) ثبت میشه.

پس اولین فاکتوری که باید بهش دقت کنیم همین اسم دامنه هست.

البته داخل ایران بیشتر از دامنه¬هایی با پسوند دات¬کام و دات¬آی¬آر استفاده میشه. و اینکه شما کدوم یکی از این دو رو انتخاب کنید روی هزینه تأثیرگذار هست.

اگر می‌خواهید هزینه طراحی سایت ارزان شود بهترین و ارزانترین دامنه برای کار شما، دامنه با پسوند ir. است.

مورد دوم: هاست

برآورد هزینه طراحی سایت

مورد بعدی هاست است که باید برای سایت شما تهیه بشه.

هاست در واقع یک کامپیوتره که 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته به اینترنت وصله و به همین دلیله که وقتی یک سایتی روی هاست قرار می‌گیره، همیشه و از همه جای دنیا قابل دسترسه.

اینکه سایت شما روی چه هاستی طراحی بشه بر هزینه‌ی تمام شده بسیار تأثیرگذار است.

مثلاً اینکه هاست شما داخل ایران قرار داشته باشد یا داخل کشورهای خارجی، یکی از این فاکتورهاست و می‌تواند روی هزینه‌ی شما تأثیر بگذارد.

اگر شما بخواهید سایتتون رو با روش‌های کدنویسی طراحی کنید احتمالاً لازمه که هاست ویندوز واستون تهیه بشه، اما اگر بخواید با استفاده از سی¬ام¬اس (CMS) که در ادامه خدمتتون توضیح میدم، سایت ساخته بشه از هاست لینوکس باید استفاده کنیم و این نوع هاست می‌تواند روی هزینه شما تأثیر بگذاره.

موردِ بعد کیفیت و امنیت هاست هست، با توجه به اینکه اطلاعات شما روی هاست قرار می‌گیرد، بسیار مهمه که اون هاست یا اون کامپیوتر از سطح ایمنی بالایی برخوردار باشد.

متأسفانه می¬بینیم که بعضی از دوستان که سایتشون رو با هزینه‌های خیلی کم طراحی می‌کنند، بعداً دچار مشکلات امنیتی میشوند و سایتشون هک میشه و یکی از موارد مهمی که هم روی امنیت سایت شما تأثیرگذاره و هم روی هزینه‌ی اولیه شما تأثیر می‌گذارد، کیفیت و امنیتِ هاستِ شماست.

خیلی از دوستان میگن که بعضی از شرکت‌ها با 100 هزار تومان واسه ما سایت طراحی می‌کنند. اما به این مورد این دوستان دقت نکردن که هاست مناسب گاهی اوقات قیمتش 200 هزار تومان، 500 هزار تومان یا بالاتره و من از این دوستان این سؤال رو می‌پرسم آیا ممکنه که یک طراح با نصف هزینه‌ای که برای هاست کرده، واسه‌ی شما سایت بسازه؟

پس قطعاً روی این مورد دقت داشته باشید، هاستی که تهیه میشه بسیار مهمه و موفقیت کسب‌وکار شما رو میسازه و قطعاً روی هزینه شما هم تأثیرگذار هست.

حالا اینکه شما چه کاری بخواید انجام بدید روی هاست تأثیر میذاره مثلاً اگر بخواید یک سایت شرکتی طراحی کنید خب قطعاً به فضای کمتری نیاز دارید و هزینه‌ی هاستتون هم کمتر میشه. اما اگر بخواید یک سایت فروشگاهی بسازید که داخل اون صدها یا هزاران محصول قرار بگیره قطعاً باید فضای بسیار بیشتری داشته باشید.

اگر سایت فروشگاهی دارید میزنید سرعت بسیار مهمه و باید هاستی تهیه بشه که از عملکرد و کارایی مناسبی برخوردار باشه. پس این دومین فاکتوری هست که تأثیر بسیار زیاد و قابل توجهی روی هزینه‌ی طراحی سایت شما داره

و اما موردِبعدی:

مورد سوم: روش طراحی سایت

لیست قیمت طراحی سایتدر حالت کلی 2 روش برای طراحی سایت وجود داره.

  1.  طراحی سایت با استفاده از کدنویسی
  2. طراحی سایت با استفاده ازسیستم¬های آماده

هر کدام از این 2 روش خودش چندین زیرشاخه داره و اینکه کدوم روش مناسب سایت شما هست، بستگی داره به کاری که می‌خواهید انجام بدید.

پیشنهاد می‌کنم ویدئوی”بهترین روش طراحی سایت” را مشاهده کنید، در این ویدئوی 20 دقیقه‌ای، به‌طورکامل راجع به انواع روش طراحی سایت توضیح دادیم، مزایا و معیاب هر کدوم رو خدمتتون گفتیم و در نهایت اطلاعاتی در اختیارتون گذاشتیم که بتوانید تصمیم‌گیری کنید کدوم روش برای شما مناسب‌تره.

در میان این روش‌ها، وردپرس ساده‌‌ترین و ارزانترین روش است. در انتهای همین مقاله می‌توانید تعرفه طراحی سایت وردپرس را مشاهده کنید.

مورد چهارم: امکانات مورد نیاز شما

هزینه طراحی سایت چقدر استاینکه چه امکاناتی باید در داخل سایت شما قرار بگیره بسیار مهمه. اگر بخواهید درگاه پرداخت داخل سایتتون بزارید این مورد روی هزینه‌ی شما تأثیر میذاره،(تازه اینکه درگاه پرداخت وابسطه به چه بانکی باشه نیز در مبلغ تاثیر داره)

اگر بخواهید قابلیت عضویت را برای سایتتان فعال کنید، بر هزینه‌ی شما تأثیرگذار هست.

اگر بخواهید فرم‌های مشاوره در سایتتان بگذارید، قابلیت ارسال اس‌ام‌اس به سایتتون اضافه کنید، ساختار کدنویسیتون رو بهینه کنید، قابلیت چت آنلاین بزارید یا امکاناتِ دیگه، همه‌ی این موارد روی هزینه‌ی تمام‌شده تأثیرگذار هست.

اگر که وارد سایت موج رادیکال بشید در قسمت پنل‌های طراحی سایت می‌توانید امکاناتی که برای هر پنل در نظر گرفته شده رو مشاهده کنید،

قعطاً هر چقدر که امکانات مورد نیاز شما بیشتر بشه، هزینه تمام شده هم بالاتر میره.

و اما مورد بعد:

مورد پنجم: زمان موردنیاز برای طراحی سایت شما:

برآورد هزینه طراحی سایتزمانی که ما یک پروژه می‌گیریم بر ااس تجربه، یک حساب و کتاب می‌کنیم و به‌عنوان مثال تخمین می‌زنیم که برای طراحی این سایت 30 ساعت باید زمان بزاریم و با توجه به زمانی که تخمین زدیم، یک هزینه‌ای رو مشخص می‌کنیم.

اینکه این زمان چگونه محاسبه میشه، بستگی داره به امکاناتی که شما نیاز دارید و صحبت‌هایی که در هنگام مشاوره با کارشناسان ما انجام می‌دهید.

با توجه به امکانات موردنظر شما و مواردی که مدنظرتون هست، ما یک برآوردی از زمان مورد نیاز انجام میدیم و این زمان روی هزینه‌ی طراحی سایت تأثیرگذار هست.

مورد ششم: پشتیبانی و آموزش

طراحی سایت وردپرس ارزانیکی از معیارهای بسیار مهم برای بحث طراحی سایت، پشتیبانی است.

وقتی که شما سایتتون رو تحویل می‌گیرید و شروع می‌کنید به فعالیت، ممکنه با مشکلاتی موجه بشید.

ممکنه سایتتون دچار اختلال بشه یا یک اتفاقی بیفته که در روند طبیعی سایتتون مشکل به‌وجود بیاد.

اینکه طراح سایت از شما پشتیبانی کنه و مشکلات فنی رو برطرف کنه بسیار مهمه. ما به شما تضمین می‌دهیم که کسی که با هزینه‌های کم مثلاً 200 هزار تومان یا 300 هزار تومان برای شما سایت طراحی می‌کند، هرگز برای بحث پشتیبانی از شما و سایتتان زمان نمی‌گذارد.

پس به این مورد حتما دقت کنید.

نکته‌ی بعدی این است که شما وقتی سایتتون رو تحویل می‌گیرید نیاز به یک سری آموزش دارید که بتونید سایت رو مدیریت کنید. بتوانید سفارشات سایت را کنترل کنید. بتوانید محصول جدید وارد کنید یا محصولات قبلی را ویرایش کنید.

بعضی از شرکت‌های طراحی سایت به شما می‌گویند که ما سایت رو آماده می‌کنیم بعداً هر کار خواستید انجام دهیدباید  هزینه پرداخت کنید که این کار را برای شما انجام دهند.(البته متاسفانه خیلی از شرکتهای راحی سایت در موقع عقد قرارداد اشاره‌ای به این موضوع نمی‌کنند و بعدا مشتری را دچار مشکل می کنند.)

اینکه نکته که طراح سایت شما آموزش‌های موردنیاز را در اختیارتون بگذارد که بتوانید سایتتون رو مدیریت کنید بسیار مهم است و در آینده هزینه‌های شما را کاهش می‌ده.

آموزش به شما یا پرسنل شرکتتان روی هزینه‌ی تمام شده سایت شما تأثیر میگذارد.

اگر نیاز به دریافت راهنمایی دارید پیشنهاد میکنم که به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *