چگونه برای فروشگاه اینترنتی کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید؟

کلمه ی کلیدی (یا بهتر است بگوییم عبارت کلیدی)نقش بسیار زیادی درموفقیت یا شکست فروشگاه اینترنتی شما دارد.همانطور که می دانید کلمه ی کلیدی کلمه ای است که کاربران با جست و جوی آن در گوگل ، سایت های مرتبط با نیازشان را پیدا می کنند.

در این مقاله می خواهم برایتان توضیح بدم که انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب،چقدر می تواند در هزینه و وقت شما صرفه جویی کند و موجب افزایش بازدید و فروش فروشگاه اینترنتی شما شود.

فروشگاه اینترنتی کلمه کلیدی

 اولین و مهمترین کار این است که ببینید افرادی که دنبال خدمات و محصولات شما هستند چگونه و با جست و جوی چه عباراتی در گوگل ، می خواهند به شما دست پیدا کنند؟

به عنوان مثال فرض کنید که فروشگاهی در زمینه ی فروش لپ تاب فعالیت دارد ، حالا اگر شما بخواهید برای این فروشگاه اینترنتی کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید باید چه کلمه کلیدی را انتخاب کنید؟

1-یک جواب این است که بگویید کلمه ی کلیدی فروشگاه اینترنتی را انتخاب می کنم .در این شرایط باید بگویم که سخت در اشتباه هستید و درآینده ضررمالی کلانی خواهید کرد.درست است که این عبارت جست و جوی بسیار زیادی در اینترنت دارد(ماهیانه بین هزار تا ده هزار جست و جو) و اگر بتوانید برای این عبارت کلیدی در صفحه ی اول گوگل باشید افراد زیادی وارد سایت شما می شوند،اما این افراد از جنس بازدید کننده هستند و نه خریدار.کسانی که عبارت فروشگاه اینترنتی را جست و جو می کنند اهداف مختلفی دارند ، شاید دنبال ساخت فروشگاه اینترنتی باشند،شاید دنبال تحقیقات در مورد فروشگاه ها باشند،شاید دنبال فروش اجناسشان در اینترنت باشند و یا دنبال محصولی خاص باشند که در فروشگاه شما موجود نباشد …

اگر سایت شما برای این کلمه بهینه شود و در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرید،بازدید کننده ی زیادی وارد سایت شما می شوند اما چنین افرادی با احتمال خیلی کمی (تقریبا نزدیک به صفر) از شما خرید خواهند کرد.

ضمنا برای اینکه با این کلمه ی کلیدی در نتیجه ی اول قرار بگیرید باید هزینه ی بسیار زیادی را برای سئو و بهینه سازی فروشگاهتان پرداخت کنید.زیرا میزان رقابت برای این کلمه ی کلیدی بسیار بالاست.

2-اگر کلمه ی فروشگاه اینترنتی لپ تاب را انتخاب کنید،انتخاب هوشمندانه تری انجام داده اید.زیرا افرادی که این عبارت را جست و جو می کنند به دنبال کسب اطلاعات برای خرید لپ تاب هستند.در حال حاضر این عبارت نیز در هر ماه بین 100 تا 1000 جست و جو می شود و اگر بتوانید برای فروشگاهتان را برای این کلمه کلیدی بهینه کنید افرادی را به سایتتان هدایت می کنید که دقیقا به دنبال فروشگاه لپ تاب هستند.

اما سوالی که برای اغلب افراد پیش می آید این ایت که اگر فروشگاه چند منظوره داشتیم و محصولات متفاوتی را می خواستیم بفروشیم چه کار کنیم و چگونه برای فروشگاه اینترنتی کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟

پاسخ ساده است،باید برای هر دسته از محصولی که در سایتتان دارید عملیات بهینه سازی را انجام دهید.به عنوان مثال اگر در سایتتان موبایل هم می فروشید باید روی بهینه سازی سایتتان برای فروشگاه اینترنتی موبایل نیز کار کنید.

اگر سایتتان را برای محصولات مختلف و دسته های مختلف محصولات بهینه کنید دقیقا افرادی وارد سایت شما می شوند که به دنبال همان محصولات هستند.

در اغلب مواقع سئو فروشگاه اینترنتی تان برای کلمه ها و عبارت های پر جست و جو کار بسیار پرهزینه و سختی است.به عنوان مثال آنقدر سایت های قدیمی تر و قدرتمندتر از فروشگاه شما در اینترنت وجود دارند که چند صد میلیون تومان در هر ماه برای بهینه کردن فروشگاهشان هزینه می کنند و هرگز به فروشگاه های اینترنتی نو پا اجازه رقابت برای یک سری از عبارت های کلیدی نمی دهند.

پس شما چگونه می توانید رشد کنید و بازار فروش خوبی را پیدا کنید؟
به پاسخ سوم توجه کنید.

3-برای فروشگاه اینترنتی کلمه کلیدی مشابه ((بهترین لپ تاب تا 2 میلیون تومان-بهترین لپ تاب برای کارهای گرافیکی و … )) انتخاب کنید و عملیات بهینه سازی را انجام دهید.
عبارت های تخصصی تر،کم رقابت و با میزان جست و جوی متوسط و پایین را انتخاب کنید و سعی کنید در آن ها جزو نتایج اول باشید.جالب است بدانید که هر کدام از عبارت های بالا تا 100 بار در هر ماه جست و جو می شوند و اگر فروشگاه اینترنتی لپ تاب برای این دو عبارت بهینه شده باشد در هر ماه 200 بازدید کننده ی هدفمند را از طریق گوگل جذب می کند!

برای این کار شما باید تلاش کنید که با تولید محتوای ارزشمند و منحصر به فرد برای فروشگاهتان،کاربرانی را به سایتتان جذب کنید که دقیقا به دنبال اطلاعات تخصصی هستند مرتبط با زمینه ی کاری شما هستند.با استفاده از این روش مطمئن باشید افرادی را وارد سایتتان می کنید که به احتمال بسیار بالایی از شما خرید خواهند کرد.

تولید محتوا،یکی از اساسی ترین اصول در بقای یک فروشگاه اینترنتی است.پس اگر می خواهید در نتایج صفحه ی اول گوگل ظاهر شوید و درنتیجه بتوانید فروش بالایی را در اینترنت داشته باشید،در کنار تلاش برای سئوی فروشگاهتان باید حتما باید روی تولید محتوا نیزهزینه کنید.

تولید محتوای برای فروشگاه های اینترنتی عمدتا به دو صورت است.

1-برای هر محصول خود محتوای با ارزشی تولید کنید و از کلمه ی کلیدی در آن استفاده کنید که در گوگل هم جست و جو می شود.وقتی که برای یک محصول خاص در نتیجه ی اول گوگل باشید افرادی که دقیقا دنبال خرید همان محصول هستند سایت شما را پیدا می کنند و با احتمال بیشتری خرید خواهند کرد.

2-مقاله هایی بنویسید که مورد توجه مشتریان شما و جامعه هدف شما باشد.اگر لپ تاب می فروشید مقاله هایی در زمینه ی نگهداری از لپ تاب،راهنمای خرید لپ تاب و … در فروشگاهتان قرار دهید و آن ها را برای موتور های جست و جو بهینه کنید.تا به این ترتیب فروشگاهتان را به کاربرانی که در زمینه ی مرتبط با محصولات فروشگاه شما جست و جو می کنند معرفی کنید.

دو ابزار مهم در تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی کاربرد زیادی دارد، گوگل کیوورد پلنر و گوگل ترند برای مشاهده آموزش رایگان این دو ابزار کلیک کنید. روش‌ها و جزییات بیشتر را در دوره آموزش تحلیل کلمات کلیدی ویژه فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید مشاهده کنید.

امیدوارم که با مطالعه ی این مقاله بتوانید برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی کلمه کلیدی مناسبی  انتخاب کنید.اگر می خواهید در مورد مراحل عملی انتخاب کلمه کلیدی بدانید مقاله ی قوانین و اصول انتخاب کلمه ی کلیدی برای فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

مشاهده دوره آموزشی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *