چگونه اسم و آدرس مغازه یا شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

اگر قصد ثبت لوکیشن و اسم برند مغازه خود در گوگل را دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید. به صورت قدم به قدم به شما آموزش داده‌ایم که چگونه لوکیشن بیزینس خود را در نقشه گوگل ثبت کنید. اگر بنا به هر دلیل موفق به ثبت لوکیشن نشدید، به شماره 09213808492 در ایتا یا واتساپ پیام دهید. ما می توانیم با اخذ هزینه ثبت لوکیشن یا اصلاح لوکیشن را برایتان انجام دهیم.

با مشاهده ویدئو زیر یاد می‌گیرید که چگونه اسم و آدرس مغازه یا شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنید. ویدئو آموزش ثبت مکان در گوگل مپ که در ادامه مشاهده می‌کنید با استفاده از کامپیوتر ضبط شده است. اگر کامپیوتر دارید عینا مراحل ثبت آدرس را در گوگل مپ دنبال کنید. اگر هم از گوشی موبایل برای ثبت آدرس فروشگاه استفاده می کنید، با الگوگیری از این آموزش می‌توانید به راحتی مکان را در گوگل مپ ثبت کنید. دقت کنید که پیشنهاد ما استفاده از کامپیوتر در ثبت اسم در گوگل مپ است. (برای سولت در ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی موبایل می‌توانید، علامت سه نقطه بالا کنار صفحه مرورگر خود را انتخاب کنید و تیک گزینه سایت مخصوص رایانه را انتخاب کنید. پس از انجام کار می توانید مجددا این تیک را غیر فعال کنید)

ثبت نام و آدرس کسب و کار در گوگل مپ به افزایش اعتبار شما و زیاد شدن مشتریان شما کمک خواهد کرد. زمانی که شما برند و مشخصات کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت می کنید، این امکان به وجود می‌آید که هر کس اسم کسب و کار شما را در گوگل مپ سرچ کرد، به راحتی اطلاعات تماس و آدرس دقیق را بر google map مشاهده کند.

وجود اطلاعات محل کسب و کار شما در گوگل مپ می‌تواند اثر مثبت بر افزایش اعتبار و حتی افزایش فروش شما نیز داشته باشد. محصوصا زمانی که در زمان ثبت نام به درستی حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید و بعد روی لوکال سئو سایتتان (البته اگر سایت دارید) کار کنید. بعدا با کمی کار کردن روی لوکال سئو سایتتان افراد با جستجوی حوزه کاری شما در گوگل مپ امکان مشاهده محل کار شما را نیز خواهند داشت.

 

آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل

حتما ویدئو بالا را ببینید تا تمام نکاتی که در مورد ثبت آدرس مغازه و اسم فروشگاه در گوگل مپ توضیح دادیم را یاد بگیرید. در ادامه آموزش گام به گام خلاصه ثبت مکان در گوگل مپ را برای شما توضیح می دهیم.

برای ثبت لوکیشن در گوگل مپ دو راه وجود دارد که هر دو را خدمت شما توضیح می‌دهیم:

چگونه اسم مغازه خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

1- روش اول: چگونه در گوگل مپ مکانی را ثبت کنیم؟

برای ثبت اسم فروشگاه یا شرکت خود در گوگل مپ ابتدا عبارت گوگل مپ را در سایت گوگل جستجو کنید و وارد google map شوید. این کار را با برنامه اندروید گوگل مپ و با استفاده از گوشی موبایل نیز می‌توانید انجام دهید. فقط دقت کنید که حتما فیلترشکن را خاموش کنید چون در غیر اینصورت نقشه کشور دیگری را به شما نمایش می‌دهد.

در صورت نیاز روی تصاویر زیر کلیک کنید تا بزرگ شوند.

 

چگونه ادرس مغازه را در گوگل ثبت کنیم
چگونه لوکیشن و محل مکان مورد نظر را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

 

حالا که وارد گوگل مپ شدید سعی کنید با زوم کردن روی نقشه حدود مکان تقریبی که مربوط به آدرس شما است را انتخاب کنید.
به اندازه کافی روی نقشه زوم کنید تا بتوانید ساختمانها را ببینید. اگر موقع انتخاب مکان خیابان، کوچه یا زمین حالی را به عنوان محل مغازه یا کسب و کارتان انتخاب کنید، بعدا دچار مشکل خواهید شد.

حالا با دقت روی محل فروشگاه خود کلیک کنید تا علامت خاکستری رنگ مشابه با تصویری که در عکس زیر می‌بینید نمایش داده شود.
بعد از انجام این کار باید بر روی طول و عرض جغرافیایی کلیک کنیدتا علامت خاکستری رنگ که در نقشه گوگل مشاهده می کنید به رنگ قرمز تغییر رنگ دهد. دقت کنید که حتما فلش تغییر رنگ دهد چون در غیر اینصورت نمی‌توانید ادامه دهید.

ثبت فروشگاه در گوگل
چگونه محل مغازه را در گوگل مپ ثبت کنیم

حالا همانطور که در تصویر زیر می‌بینید روی گزینه share گوگل مپ کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود هم می‌توانید به صورت لینک محل خود را بر روی نقشه به اشتراک بگذارید و هم این امکان وجود دارد که با انتخاب گزینه embed محل مکانی خود را به صورت کد html دریافت می‌کنید. این کد html را می‌توانید به سادگی در وبلاگ یا وب سایت خود نیز قرار دهید. (آموزش قراردادن نقشه گوگل در سایت در انتهای همین مقاله موجود است.)

لینک اشتراک گذاری محل در گوگل مپ
چگونه در نقشه گوگل لینک اشتراک لوکیشن را پیدا کنیم؟

چگونه اسم مغازه را در گوگل مپ ثبت کنیم
کد html قرار دادن نقشه گوگل در سایت و وبلاگ

2- آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل

در این روش از ثبت اسم در گوگل مپ نتیجه نهایی ثبت آدرس در گوگل مپ به صورت زیر می‌شود. این روش برای همه مناسب است و پیشنهاد می‌کنم چه وب سایت دارید و چه وب سایت ندارید، حتما از راهکاری که الان توضیح می دهم استفاده کنید.

نتیجه نهایی ثبت آدرس از این روش مشابه تصویر زیر است. در این حالت اگر فردی در گوگل مپ، اسم فروشگاه یا مغازه شما را سرچ کند، به راحتی امکان دستیابی به لوکیشن شما و حتی شماره تماس شما را پیدا می‌کند. ضمن اینکه اگر وب سایت نیز داشته باشید، با استفاده از این روش نقشه گوگل و موقعیت دقیق فروشگاه شما در نقشه، هنگام جستجو نام فروشگاه شما در گوگل هم نمایش داده می‌شود.

همینطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ما با جستجوی نام مجموعه موج رادیکال (همین سایتی که الان داخلش هستید) با تصویر زیر مواجه می‌شویم که در نتیجه ثبت اصولی محل در گوگل مپ و کمی کار بر روی سئو سایت است.

چگونه مغازه خود را در گوگل ثبت کنیم
چگونه با جستجوی نام فروشگاه در سرچ گوگل لوکیشن را نشان دهیم

دیدن دوره سوپ جوجه برای سایت تاثیر زیادی بر نمایش داده شدن سایت شما در لیست نتایج سرچ گوگل دارد و پیشنهاد می‌کنیم این دوره را نیز مشاهده کنید.

روش کار تقریبا مشابه با روش اول است و اقداماتی که در مرحله اول انجام شد را باید مجددا انجام دهید، فقط زمانی که علامت خاکستری موقعیت روی نقشه گوگل نشان داده می‌شود، باید روی آن راست کلیک کنید و گزینه add a missing place را انتخاب کنید.

اخطار: هنگام ثبت اسم در گوگل مپ از انتخاب گزینه add your bussiness جدا خود داری کنید. متاسفانه ما به دلیل تحریمهای ایران و روابط سیاسی که با دنیا داریم، امکان استفاده از این گزینه را نداریم. فقط در حالتی از این گزینه استفاده کنید که در کشوری به غیر از ایران زندگی می‌کنید.

با انتخاب گزینه add a missing place که شاید در گوشی موبایل شما معادل فارسی آن را نوشته باشد، تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. و کافی است فیلدهایی که به شما نشان داده می‌شود را پر کنید. در ویدئو بالا به طور کامل نحوه پر کردن تمام فیلدها را برای مغازه فروشگاه شرکت مطب بیمارستان و … را توضیح داده‌ایم.

ثبت اسم در گوگل مپ
راهنمای تصویری ثبت اسم در گوگل مپ

بعد از اینکه اطلاعات بالا را پر کردید درخواست شما برای گوگل مپ ارسال می‌شود و مدتی طول می‌کشد که موقعیت شما در نقشه گوگل ثبت شود. زمانی که محل با موفقیت در گوگل مپ ثبت شد به شما ایمیلی از سمت گوگل مپ ارسال می‌شود و این خبر خوب را به شما می‌دهد.

با توجه به اینکه پروسه تایید محل شما در گوگل مپ در برخی مواقع ممکن است تا چند هفته نیز طول بکشد، پس بهتر است تا زمان تایید، از روش اول که در ابتدای ویدئو بالا توضیح دادم استفاده کنید.

حالا بریم سراغ چند سوال متداول در مورد گوگل مپ که شاید برای شما هم پیش بیاید.

اگر محلی که ثبت کردیم در گوگل مپ ثبت نشد چه کار کنیم؟

در هنگام ثبت اسم در گوگل مپ دقت شما در انتخاب موقعیت دقیق بر روی نقشه، وارد کردن اطلاعات صحیح و اعتبار جی میل شما که در زمان ثبت محل در گوگل مپ از آن استفاده می کنید، بسیار تعیین کننده است. اگر تلاش کردید و نتیجه نگرفتید، با کارشناسان موج رادیکال از طریق واتس آپ در ارتباط باشید که ما با اکانت خودمان که اعتبار زیادی دارد و ما تا کنون مکان‌های زیادی در نقاط مختلف کشور ثبت کرده‌ایم، کار شما را هم انجام دهیم. (بدون منظور در واتساپ به خط 09213808492 پیام دهید)

برای حذف مکان در گوگل مپ چه کار باید بکنیم؟

اول باید تعیین کنید که چرا می خواهید یک مکان را حذف کنید؟

حذف کردن مکان به سادگی امکان پذیر نیست، زیرا در این صورت رقبای شما می‌توانند به سادگی محل کسب و کار شما را از نقشه گوگل حذف کنند. اگر محل ثبت شده در گوگل مپ مربوط به کسب و کار خودتان باشد، در این حالت شما باید محل مورد را روی نقشه گوگل پیدا کنید و سپس گزینه suggest an edit را انتخاب کنید.

در این بخش می‌توانید درخواست تغییر اطلاعات یا حذف مکان را از روی نقشه گوگل ارسال کنید. بعد از ارسال درخواست، برای افراد مختلفی که در گوگل مپ فعالیت دارند پیام می‌رود و اگر آنها حذف مکان را تایید کنند، موفق به حذف مکان مورد نظر خواهید شد.

حذف مکان از گوگل مپ
آموزش تصویری حذف مکان ثبت شده در گوگل مپ

نکته پایانی برای افرادی که با موبایل محل مغازه را در گوگل مپ ثبت می‌کنند!

مرورگر گوگل کروم را در گوشی موبایل خود باز کنید. (در این روش نیازی به استفاده از برنامه و اپلیکین نیست) سپس در قسمت سه نقطه، گزینه سایت مخصوص رایانه را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه گوشی موبایل شما دقیقا مثل کامپیوتر می‌شود و می‌توانید به سادگی از آموزش بالا استفاده کنید. هر چند که پیشنهاد ما این است که با کامپیوتر یا لپ تاب لوکیشن خود را ثبت کنید.

امیدوارم که از آموزش این مقاله استفاده برده باشید و توانسته باشید ثبت اسم در گوگل مپ را انجام دهید.

می‌خواهید ما لوکیشن شما را در گوگل ثبت کنیم؟

برخی از افراد به دلیل نداشتن فرصت کافی، اسپم شدن محل کسب و کارشان در گوگل مپ، تایید نشدن درخواست آنها در خصوص ثبت و … ممکن است نتوانند این کار را انجام دهند. ما می توانیم با اکانت خود که سابقه سالها فعالیت دارد و لوکیشن‌های زیادی با آن ثبت کرده‌ایم لوکیشن شما را نیز ثبت کنیم. همچنین امکان اصلاح اطلاعات لوکیشن قبلی شما نیز وجود دارد.

امکان ثبت اسم شرکت و لوکیشن مغازه توسط مجموعه موج رادیکال وجود دارد. به این منظور با شماره 09213808492 تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید.

هزینه ثبت لوکیشن در گوگل مپ چقدر است؟

هزینه ثبت لوکیشن بستگی به محل کسب و کار شما، اسپم شدن یا نشدن لوکیشن (اگر چند بار تلاش کرده‌اید و محل ثبت نشده است احتمالا اسپم شده است)، واقع بودن محل مورد نظر در مجتمع‌های چند طبقه یا … دارد. حداقل هزینه ثبت لوکیشن از 550 هزار تومان شروع می‌شود.

پس از بررسی شرایط لوکیشن شما قیمت قطعی اعلام می‌شود.

در صورتی که مایل هستید لوکیشن شما را بررسی و آن را ثبت کنیم، در ایتا، تلگرام یا واتساپ به شماره 09213808492 پیام دهید و اطلاعات زیر را برای ما ارسال نمایید.

1- ارسال لینک لوکیشن دقیق در گوگل مپ
2- نام کسب و کار که باید در گوگل مپ ثبت شود.
3- روزها و ساعات کاری
4- شماره تلفن ثابت
5- آدرس سایت (اختیاری)
6- یک عکس از محل کسب و کار

4 دیدگاه در چگونه اسم و آدرس مغازه یا شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

  1. سمیرا

    سلام وقتتون بخیر من یک مشکلی دارم نام شرکت تغییر کرده و تعریف سرچ گوگل در اختیار تیم های 2 سه دوره قبل بوده که الان اصلا قابل دسترسی نیستن حالا میخوایم نام شرکت رو اصلاح کنیم داخل سرچ گوگل به مشکل خوردیم پیشنهاد ویرایش میگذاریم ولی اتفاقی نمی افته میشه راهنمایی کنید

    • امیر ارسلان بهنام

      سلام وقت شما بخیر، در پیشنهاد ویرایش حداقل چند روز (تا یک هفته) صبر کنید. اگر ویرایش پذیرفته نشد، باید با اکانتهای معتبر و فعال در گوگل مپ امتحان کرد. معمولا اکانتهای معتبر که سوابق فعالیت بیشتری دارند، به احتمال بیشتری می‌توانند موفق به تغییر اطلاعات شوند. در صورتی که مایل بودید می‌توانید در واتساپ یا ایتا به شماره 09213808492 پیام دهید که درخواست شما را بررسی کنیم. پس از تایید ویرایش توسط اکانت ما و با اخذ هزینه این امکان از سمت ما وجود دارد.

  2. ارش

    سلام ببخشید
    من یه اشکالی دارم من مکان خودم ثبت کردم ولی برای دسکتاپ چنین چیزی نمیاره ولی برای موبایل میاره چی کار کنم ؟؟

    • ارسلان بهنام

      سلام. گوگل بر اساس موقعیت کاربر نتیجه را نمایش می دهد. اگر اجازه‌ی بررسی موقعیت مکانی خود را به کروم کامپیوتر خود بدهید احتمالا مشکلتان برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *