آیا از تکنیک های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید؟

تکنیک های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی:

در این مقاله 9 تکنیک افزایش فروش را به شما معرفی می کنم که فروشگاه های بزرگ از آن ها استفاده می کنند.قطعا شما نیز با استفاده از این تکنیک ها می توانید فروش سایتتان را افزایش دهید.

1-معماری سایت شما:معماری فروشگاه شما عامل بسیار مهمی در افزایش فروش شماست.اینکه چگونه فروشگاه خود را بچینید.چگونه محصولات و خدماتتان را دسته بندی کنید،چگونه منوی مناسبی را بسازید،در صفحه ی اصلی چه چیزهایی قرار دهید و چه امکاناتی را دراختیار مشتریان فروشگاهتان قرار دهید بسیار مهم است.

برای اینکه معماری مناسبی را بتوانید برای سایتتان بچینید سعی کنید از سایت های مطرح و بزرگ که مرتبط به زمینه کاریتان است الگو بگیرید و از امکانات مشابه آنها استفاده کنید.(منظورم این نیست که فروشگاه خودتان را عین آن ها طراحی کنید،بلکه از شیوه ی کار آنها الگو بگیرید!)

پیشنهاد می کنم که در صفحه ی اصلی یا در جایی که برای همه ی کاربران قابل مشاهده باشد اطلاعاتی مانند پر فروش ترین محصولات و جدیدترین محصولات که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است قرار دهید.بررسی رفتار کاربران در فروشگاه های مختلف نشان داده که این افراد علاقه ی زیادی دارند که بدانند بهترین و پر فروش ترین محصولات شما چیست؟
ضمنا افرادی هم هستند که دائما دنبال جدیدترین محصولات و خدمات شما هستند و می خواهند سریعا این اطلاعات را بدست آورند.

در طراحی فروشگاهتان باید به این نکته دقت کنید که فرآیند خرید برای بازدیدکنندگان سایتتان بسیار ساده باشد به شکلی که کاربر بتواند با چند کلیک و به سادگی (بدون نیاز به مطالعه ی راهنمای خرید از فروشگاه) از سایت شما خرید کند.عمق دسته بندی های محصول را در صورت امکان کم کنید که بازدیدکننده به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند.

همین کار ساده علاوه بر اینکه باعث سهولت استفاده ی مشتری از خدمات ، و افزایش فروش شما می شود،از دید موتورهای جست و جو نیز بسیار مهم است و باعث بهبود رتبه ی سایتتان در نتایج جست و جو می شود.

2-با بازدید کننده ها ارتباط برقرار کنید:بسیاری از افراد هستند که بار اول که از فروشگاه شما بازدید می کنند از شما خرید نمی کنند و از طرفی هم اگر که این افراد از سایتتان خارج شوند احتمالا اصلا نام سایتتان به یادشان نمی ماند.این وظیفه ی شما است که سعی کنید درعوض ارائه ی یک پیشنهاد جذاب به بازدیدکنندگان،بتوانید اطلاعات ارتباطی با آن ها (نام،شماره تلفن و ایمیل واقعی) را بدست آورید.و بعدها پیشنهاد های مناسبی را برای آن ها ارسال کنید که باعث افزایش فروش شما می شود.

یکی از موثرترین تکنیک های افزایش فروش این است که یک صفحه ی فرود حرفه ای طراحی کنید و در سایتتان قرار دهید.در زیر نمونه ی صفحه فرود دیجی کالا را مشاهده می کنید.

تکنیک افزایش فروش

3-اعتماد سازی کنید:شما باید بتوانید با داشتن طراحی مناسب و بدون نقص،پاسخ گویی سریع و مناسب به سوالات کاربران،ایجاد روش های مختلف پرداخت(مثلا پرداخت با درگاه های پرداخت،پرداخت درب منزل،واریز به شماره کارت یا شماره حساب…)،استفاده از نمادهای اعتماد و…اعتماد بازدیدکننده را جلب کنید.در مقاله ی اصول پایه ای اعتماد سازی در نظر بازدید کننده ی فروشگاه اینترنتی می توانید با اصول و روش های اعتماد سازی آشنا شوید.

دقت داشته باشید که بیشترین تاثیر در روند اعتماد سازی به عهده ی محتوای مناسب و کاملی است که برای محصولات یا مقالات سایتتان تهیه می کنید.

تکنیک های فروش فروشگاه اینترنتی

4-توضیحات محصول کاملی را برای محصولاتتان تهیه کنید.در متن توضیحات محصول روی مزیت استفاده از محصول تمرکز کنید و نه ویژگی های آن.مثلا اگر فروشگاه محصولات آموزشی دارید فقط روی عنوان آموزش تمرکز نکنید.در توضیحات محصولتان مثلا به این نکته اشاره کنید که با خریدن این محصول آموزشی،به سادگی و به صورت کاملا عملی و بدون نیاز به اطلاعات پایه می توانید به هدف خود برسید.

باید جوری توضیحات محصول را بنویسید و روی نقاط قوت آن تمرکز کنید که فرد تحریک شود که این محصول را حتما ((از شما)) بخرد.به عنوان مثال پشتیبانی خوب و گارانتی کردن خدمات و محصولاتتان یک عامل موثر است که باعث می شود کاربر به جای خرید از رقیبانتون از شما خرید کند.

وقتی که توضیحاتی در مورد محصولتان می نویسید به این نکته دقت کنید که مشتریان شما چه چیزی را می خواهند در مورد محصول شما بدانند.حتما برای هر محصول بخشی را ایجاد کنید که بازدیدکنندگان بتوانند سوالات احتمالی خود را از شما بپرسند.

5-این مورد مخصوص کسانی است که محصول یا خدمات منحصر بفرد خود را می فروشند:در توضیح خدمات خود هیچ حرفی از قیمت،خرید و هرآنچه که مربوط به هزینه کردن باشد نزنید.سعی کنید در توضیحات مخاطب را به خدمت یا محصول آموزشی خود علاقه مند کنید.می توانید در مقاله ی خود از یک یا عبارت انگیزشی استفاده کنید و به وسیله ی آن بازدید کننده را به صفحه ی قیمت محصول هدایت کنید.

این کار در مورد محصولاتی مثل تلوزیون و موبایل که دارای ویژگی ها و قیمت مشخص هستند کاربردی ندارد.به عنوان مثال زمانی که شما بخواهید یک گوشی موبایل بخرید قطعا در مرحله ی اول می خواهید قیمت آن را بدانید.

6-اگر فردی محصولی را برای خرید انتخاب کرد،محصولات مرتبط با آن محصول را هم به او پیشنهاد دهید.مثلا اگر فروشگاه آنلاین موبایل دارید می توانید به فردی که در حال خرید موبایل از شما است گزینه هایی مثل قاب مناسب برای مدل موبایل انتخابی،کارت حافظه،هندزفری،سیم کارت 4G و … پیشنهاد دهید.البته باید جوری فروشگاه خودتان را بسازید تا این پیشنهاد ها به طور اتوماتیک و با توجه به محصولی که کاربر انتخاب می کند ارائه شود.با انجام این کار کالاهای مورد نیاز خریدار را به او پیشنهاد می کنید و اگر این پیشنهاد ها منطقی و اصولی باشند قطعا باعث افزایش فروش شما می شود.

تکنیک های افزایش فروش آنلاین7-بعد از اینکه مشتری از شما خرید کرد اطلاعات ارتباط با او را با توجه به محصولی که انتخاب کرده است ،طبقه بندی کنید.با توجه به تنوع محصولات و خدماتتان می توانید چندین دسته ی مجزا ایجاد کنید و برای برقراری ارتباط با هر دسته ایمیل هایی متناسب با آن ها طراحی کنید.

به عنوان مثال اگر در زمینه ی آموزش کسب و کار اینترنتی فعال هستید و فردی محصول آموزش وردپرس را از شما خریداری کرده است،کافی است که ایمیل های این فرد و افراد دیگری که این محصول را خریداری کرده اند در یک گروه مجزا قرار دهید و در ایمیل های خود به این دسته،بر روی آموزش ووکامرس،مباحث امنیتی و… که مکمل ورد پرس هستند تمرکز کنید.این در حالی است که برای افراد دیگر که قبلا آموزش بازاریابی اینترنتی از شما خریده اند،باید بر روی آموزش تکنیک های پیشرفته بازاریابی اینستاگرام و… در ایمیل های خود تاکید کنید.

8-شکل ظاهری سایت:اخیرا این مورد بسیار مورد توجه فروشگاه های بزرگ قرار گرفته است.بازدیدکنندگان فروشگاه شما در نظر اول با مشاهده ی طراحی،رنگ ها،فونت ها،محل قرار گیری المان ها،نحوه ی چیدمان محصولات در سایتتان و…در مورد شما قضاوت خواهند کرد.بحث روانشناسی رفتارها را در طراحی فروشگاهتان مد نظر داشته باشید.

ضمنا بسیار مهم است که شما به نکات طراحی توجه کنید و حتما طوری فروشگاه خودتان را بسازید که در دستگاه های مختلف(نظیر کامپیوتر،تبلت،موبایل)نمایش مناسب و بدون بهم ریختگی داشته باشد.

9-نقاط پر بازدید صفحه ی اصلی سایتتان را پیدا کنید و آن چیزی که می خواهید در نظر اول به چشم بازدیدکننده بیاید (مثل محصولی خاص و یا فرم جمع آوری اطلاعات کاربر در عوض یک پیشنهاد ویژه) را آنجا قرار دهید.البته از پاپ آپ هم می توانید برای جلب توجه کاربر به موضوعی خاص استفاده کنید اما باید دقت کنید که پاپ آپ سایتتان برای بازدیدکنندگان ایجاد مزاحمت نکند.

تکنیک های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

شما با استفاده از همین تکنیک ها می توانید به سادگی فروشتان را به شکل موثری افزایش دهید.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شود.لطفا اگر نظر یا سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

یک دیدگاه در آیا از تکنیک های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید؟

  1. ali

    درود بر شما مقاله بسیار ارزشمندی بود
    البته در کنار این نکات از پکیج های سایت های modiresabz و memberco به خوبی می شه استفاده کرد
    به نکات واقعا کلیدی اشاره شد ممنونم از نویسنده برای تهیه این پست ارزشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *