کسب و کارهای تلگرامی و اینستاگرامی در خطرنابودی…

چرا شبکه های اجتماعی (به تنهایی) برای کسب درآمد آنلاین مناسب نیستند؟

همانطور که امروزه می بینید افراد بسیار زیادی مشغول کسب درآمد آنلاین با استفاده از شبکه های اجتماعی مشغول به کسب درآمد هستند و کالاها و خدمات خود را می فروشند.

همچنین افراد زیادی هم با فروش روبات ها، افزایش ممبر و فالوور،تبلیغات تلگرامی و اینستاگرامی و … مشغول کسب درآمد هستند.
اما آیا می توان به حیاط و بقای این کسب و کارها مطمئن بود؟
لطفا ویدئوی زیر را مشاهده کنید و سپس ادامه مقاله را بخوانید. پیشنهاد می‌کنم مقاله روش‌های کسب درآمد از اینترنت را نیز مشاهده کنید.

تجربه نشان داده است که شبکه های مجازی در مقطع خاصی از زمان بسیار محبوب می شوند.اگر یادتان باشد زمانی سرویس یاهو بسیار پرطرفدار بود و افراد زیادی وقت خود را در سایت های یاهو می گذراندند.

اما شاهد آن بودیم که مدتی بعد کلا سرویس چت یاهو به حاشیه رفت و رقیبان دیگری گوی سبقت را از یاهو ربودند.
مدتی فیس بوک بسیار رایج شده بود و کمتر کسی را میشد دید که هر روز ساعتی را در فیس بوک نگذراند.

کسب درآمد آنلاینمدت ها بعد هم شبکه های موبایلی مثل واتس آپ، وایبر،لاین، وی چت و …بسیار فراگیر شد که آنها هم برای مدتی محدود بسیار محبوب و پر طرفدار بودند اما با وجود رقیبان قدرتمند از رده خارج شدند.

این موضوع برای تلگرام و اینستاگرام هم که امروزه وسیله ای برای کسب درآمد افراد زیادی شده است، صادق است.
در آینده ی نه چندان دور شاهد این خواهید بود که اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی دیگری ظهور می کنند و تلگرام و اینستاگرام به کلی به حاشیه می روند.(هر چند که امروزه با خطرفیلترینگ این شبکه ها موجه هستیم.)

اما یک سوال؟
برای افرادی که از طریق شبکه های اجتماعی مشغول کسب درآمد آنلاین می کنند چه اتفاقی می افتد؟
جواب:
آن ها باید از صفر شروع کنند و کسب و کارشان را از نو آغاز کنند و تمام تلاشی که برای ساخت بیزینس خود در این شبکه ها کرده اند نابود می شود.

چگونه می توان از وقوع این فاجعه در کسب و کار خودمان جلوگیری کنیم؟

نکته ای که لازم است به آن دقت کنیم این است که از شبکه های مجازی باید به عنوان ابزاری برای بازاریابی و فروش خدمات خود استفاده کنیم.اما اصل کسب و کار ما باید در جایی امن قرار داشته باشد که کاملا متعلق به خودمان باشد و با نابودی شبکه های اجتماعی آسیب نبیند.
جای امن برای کسب و کار آنلاین شما، وب سایت و فروشگاه اینترنتی است که برای خود می سازید. با داشتن یک وب سایت شخصی می‌توانید با اطمینال خاطرمشغول کسب درآمد آنلاین شوید. همانطور که می دانید سایت های بسیار زیادی از سالها پیش و قبل از رواج یافتن شبکه های مجازی وجود داشته اند و امروزه هم وجود دارند و به بقای خود ادامه می دهند.

این سایت ها لیستی از ایمیل و شماره تلفن های اعضا و بازدیدکنندگان سایتشان را دارند و هر وقت که بخواهند می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
اما آیا در کانال تلگرام یا اینستاگرام شما به اعضای خود دسترسی دارید؟و اگر تعدادی از افراد از کانال یا پیج شما خارج شوند آیا هیچ راه ارتباطی با آن ها در اختیار دارید؟

کسب درآمد آنلاین

شما با ساخت فروشگاه اینترنتی برای خود، تا حد زیادی از بروز مشکلات بالا جلوگیری می کنید و می توانید از شبکه های مجازی به عنوان ابزاری قدرتمند برای جذب مشتری استفاده کنید.
بارها و بارها افرادی را دیده ام که به خرید از شبکه های مجازی اعتماد نکرده اند و ترجیح داده اند که از یک وب سایت معتبر خرید خود را انجام دهند.

همانطور که می دانید امروزه اغلب سایت های فروشگاهی دارای درگاه پرداخت هستند و اطلاعات خرید و پرداخت مشتری ثبت شده و در صورت بروز کلاه برداری به راحتی قابل پیگیری است.
در صورتی که در خرید از شبکه های مجازی این امکانات با این سطح کیفیت وجود ندارد.
شما برای یک سایت می توانید از نماد اعتماد استفاده کنید که یکی از عوامل مهم در اعتماد مشتری به سایت و فروشگاه شماست.در صورتی که (تا آنجا که من اطلاع دارم) برای شبکه های مجازی چنین امکانی وجود ندارد.

زمانی که شما یک سایت داشته باشید می توانید از طریق موتور جستجوی گوگل ،بازدیدکنندگان واقعی که دقیقا دنبال محصولات شما هستند را به سایت خود هدایت کنید( سئو فروشگاه اینترنتی ) و فروش خود را به شدت افزایش دهید.

و اما مهمتر از تمام نکات بالا،بحث امنیت بستر کاری در برابر هکرها است.یک وب سایت (با توجه به اقدامات امنیتی که باید روی آن انجام شود) امنیتی به مراتب بسیار بالاتری نسبت به کانال های تلگرام و پیج اینستاگرام دارد.

اگر می‌خواهید با روش کسب درآمد از سایت بیشتر آشنا شوید کلیک کنید.
امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.اگر سوال یا نظری دارید در بخش نظرات و در انتهای همین صفحه مطرح کنید.

توجه:فایل صوتی زیر را در تاریخ 16 دیماه 96  و بعد از فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام در کانال قرار دادم. (این مقاله چندماه قبل از این تاریخ در سایت منتشر شده بود…)

فکر می‌کنم گوش دادن به آن نیز خالی از لطف نباشد.

2 دیدگاه در کسب و کارهای تلگرامی و اینستاگرامی در خطرنابودی…

  1. alireza

    تشکر از سایت بسیار عالیتون.

    چندتا سوال داشتم لطفا جواب بدین.

    آیا خرید ممبر اجباری برای کانال تلگرام و خرید فالوور اینستاگرام رو تایید می کنید؟

    بنظرتون ممبر اجباری واقعی تاثیر بیشتری داره یا ممبر اختیاری؟

    • ارسلان بهنام

      درود بر شما،
      بستگی به وضعیت شما دارد. برای کانالها و پیج‌های تازه تاسیس پیشنهاد می‌کنم ممبر اجباری یا حتی فیک خریداری کنید
      قطعا ممبر اختیاری تاثیر بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *