بهترین روش طراحی سایت

در این ویدئو نکاتی به شما آموزش می‌دهم که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی مناسب ترین روش را برای طراحی سایت و راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی خود پیدا کنید. بهترین روش طراحی سایت به این بستگی دارد که شما چه سایتی و با چه هدفی طراحی می‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که این ویدئو را به طور کامل ببینید و در صورتی که سوالی داشتید، به صورت رایگان و از طریق صفحه تماس با ما از کارشناسان ما بپرسید.

دیدن این ویدئو می‌تواند میلیون‌ها تومان در هزینه‌های شما، و ساعت‌ها در زمانی که صرف تحقیقات روی روش های طراحی سایت می کنید صرفه جویی کند. ویدئو زیر مربوط به وبینار برگزار شده در خصوص مناسبترین روش طراحی سایت است که در آن بحث پرسش و پاسخ کاربران را نیز داشته ایم. در ویدئو دوم به طور خلاصه نکات مهم را توضیح داده ایم.


در صورتی که می‌خواهید متن ویدئوی بالا را مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنم که متن زیر را مطالعه کنید.

بهترین روش برای طراحی سایت و راه‌انداز یک کسب و کار اینترنتی کدام روش است؟

شما چطور می‌توانید مناسب‌ترین روش طراحی سایت را انتخاب کنید؟

همین طور که می‌دانید روش‌های بسیار متنوعی برای طراحی سایت وجود دارد. برای اینکه بتوانید از بین روش های مختلف طراحی سایت،‌بهترین روش را انتخاب کنید، کافی است که بدانید یک سایت را هم می‌توانید با کد نویسی کامل طراحی کرد، و هم می توان با کد‌های آماده این کار را انجام داد.

شما می‌توانید بدهید سایتتان را با کد‌نویسی طراحی کنند، می‌توانید سفارش دهید که طراح با استفاده از CMSهای اختصاصی، یا CMSهای کد باز سایت را برای شما طراحی کند.

از جمله cms های کد باز که معروف و پر استفاده هستند می‌توان به ورد پرس، جوملا، پرستاشاپ، دروپال یا غیره… اشاره کرد.

البته در ادامه بحث، راجع به CMS توضیح ‌می‌دهیم که متوجه شوید CMS یا سیستم مدیریت محتوا به چه معنی است و آیا استفاده از آن مناسب است یا خیر؟

همین تنوع بالایی که در روش‌های طراحی سایت وجود دارد باعث می‌شود که خیلی از افراد سر درگم شوند، مخصوصاً آن افرادی که تازه وارد هستند و تازه می‌خواهند وارد حوزه کسب و کار آنلاین شوند.

متأسفانه تعدادی وب‌سایت در محیط اینترنت هست که به خاطر منفعت خودشان اطلاعات غلطی را به مشتری می‌دهند.

و خیلی از افراد هم که بی‌اطلاع هستند فریب می‌خورند، مبلغ بسیار زیادی خرج می‌کنند و وقتی می‌فهمند کلاه سرشان رفته که دیگر آب از سرشان گذشته و نمی‌توانند هیچ کاری انجام بدهند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم که این ویدیو را درست کنم و در اختیار شما بگذارم و معیارهایی را به شما معرفی کنم که با استفاده از این معیارها بتوانید مناسب‌ترین روش را خودتان برای طراحی سایت‌تان انتخاب کنید.

CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟

قبل از اینکه این معیارها رابه شما معرفی کنم اول اجازه بدهید CMS یا سیستم مدیریت محتوا را به شما معرفی کنم، داستان CMS این است که یک عده برنامه‌نویس دور هم می‌نشینند و یک برنامه طراحی می‌کنند، طراحان وب‌سایت می‌آیند از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند و با استفاده از اطلاعات تخصصی و مهارتی که در کار کردن با این برنامه‌ها دارند برای مشتری‌هایشان وب‌سایت طراحی می‌کنند.

انواع CMS

CMS به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • CMS اختصاصی
  •  CMS کد باز

cms اختصاصی چیست؟

CMS اختصاصی به سیستم مدیرت محتوایی گفته می‌شود، به عبارت دیگر به برنامه‌ای گفته می‌شود که شرکت‌ها بزرگ برای خودشان طراحی می‌کنند و با استفاده از آن فقط برای مشتریان خودشان سایت طراحی می‌کنند در صورتی که CMS کد باز این طوری نیست و این سیستم‌های مدیریت محتوا در اختیار عموم مردم قرار دارد و هزاران برنامه‌نویس در رشد و توسعه‌ی CMS ها مشارکت می‌کنند.

cms کد باز چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، cms کد باز به برنامه‌های آماده‌ای گفته می شود که در اختیار عموم مردم قرار دارد و جمع بسیار کثیری از برنامه نویس‌ها بر روی آن کار می‌کنند.

طراحی سایت با cms کد باز در اغلب موقع از طراحی با cms اختصاصی ارزانتر است. اما گاهی مواقع با توجه به سطح امکانات، میزان کیفیت و قابلیتهای سایت، ممکن است که هزینه طراحی سایت با cms کد باز، بسیار بیشتر از روش اختصاصی باشد.

CMS کد باز یا اختصاصی؟

تا این لحظه متوجه شدید که استفاده از CMS برای اغلب افراد و شرکت ها از کد نویسی اختصاصی مناسبتر است (به جز در موارد خاص). الان می‌خواهم معیارهایی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن بتوانید تشخیص بدهید که آیا CMS اختصاصی مناسب‌تر است یا CMS کد باز و چگونه می‌توان از بین اینها بهترین روش طراحی سایت را انتخاب کرد.

مناسب‌ترین روش طراحی سایت

در متن زیر معیارهای مهمی را به شما معرفی می‌کنم که بر روی سرنوشت کسب‌و‌کار اینترنتی شما اثر می‌گذارد. موارد زیر را به دقت بخوانید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

1-اولین معیاری که باید به آن دقت کنید بحث امنیت است، امنیت برای یک وبسایت بسیار مهم است و اگر شما صاحب یک سایتی، فروشگاه اینترنتی شوید و زمانی سایت شما حک شود، اعتبار شما آسیب می‌بیند و ممکن است دیگر نتوانید از جا بلند شوید به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم به این معیار بسیار دقت کنید.

اگر خاطرتان باشد همین چند لحظه پیش گفتیم که CMS به دو دسته اختصاصی و کد باز تقسیم می‌شود و اغلب مردم فکر می‌کنند چون یک سری CMSها کد باز هست، پس امنیت کمی دارددر صورتی که این فکر کاملاً اشتباه است.

به دفعات CMSهای اختصای را دیدم که امنیتی به مراتب پایین‌تر از CMSهای کد باز داشتند، دلیلش هم این بوده CMS اختصاصی را چند نفر می‌نشینند طراحی می‌کنند در حالی که CMSهای کد باز توسط هزاران نفر طراحی می‌شود و کاربران بسیار زیادی دارد.

با اطمینان به شما میگویم که CMSهای بزرگ مثل ورد پرس، جملا، پرستشاپ و غیره، امنیت خوبی دارند البته به شرطی که طراح وب سایت شما بیاید اصول استاندارد را در طراحی سایت رعایت کند اگر که طراح شما به اندازه وقت نگذارد و اطلاعات کافی نداشته باشد ممکن است سایت شما مشکلات امنیتی پیدا کند و دچار عوارض بعدی شوید.

پس در مورد امنیت به این موضوع دقت کنید که به شعار یک عده از طراحان سایت گوش ندهید، بعضی از طراحان هستند می‌گویند CMSهای کد باز امنیت پایینی دارد در صورتی که وقتی می‌روید CMSاختصاصی خودشان را از نظر امنیتی بررسی می کنید، می بیند که خیلی مشکلات امنیتی دارد به صورتی که وقتی حکر بخواهد سایت آنها راحک کند خیلی راحتتر از CMSهای کد باز می‌تواند این کار را انجام بدهد.

پس به این موضوع دقت کنیدف اگر از CMSهای بزرگ و کدباز می خواهید استفاده کنید باید اصول امنیتی در طراحی سایت شما رعایت شود اما اگر از CMS اختصاصی می خواهید استفاده کنید با توجه به این که CMS اختصاصی مخاطبان کمی دارد حکرهای کمتری هم با آن ساختار آشنا هستند و از این جهت شاید CMS اختصاصی یک مزیتی نسبت به CMS کد باز داشته باشد.

اما موضوعی که مهم است هر CMSی چه کد باز چه اختصاصی، در صورتی که طراح شما اصول استاندارد را رعایت کرده باشد امنیت خوبی به شما می‌دهند و شما می‌توانید به راحتی از سایتتان استفاده کنید.

2-معیار بعدی بحث امکانات هست، نکته‌ای که شما به عنان یک کارآفرین باید به ان دقت کنید این است که کار شما و وب سای تشما به تدریج رشد می کند، به تدیج به درامد شما اضافه می شود و نیاز دارید که در آینده یک سری امکانات جدید به سایتتان اضافه کنید. اگر سایت ما توسط فردی ساخته شود که بعدا حاضر نباشد با شما ادامه‌ی همکاری بدهد، با مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد. لذا در انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت حتما به بحث قابل ارتقا بودن سایت و حدود هزینه ها دقت کنید.

اولین فروشگاه اینترنتی که خود من راه‌اندازی کردم در مرحله‌ی اول یک فروشگاه بسیار ساده بود که فقط قابلیت پرداخت آنلاین را داشت اما به تدریج که به درآمد رسیدم و کسب و کارم توسعه پیدا کرد قابلیت ایمیل مارکتینگ را به آن اضافه کردم،

سایت را سئو کردم، قابلیت ارسال SMS را به سایت اضافه کردم، لیست علاقمندی‌ها گذاشتم، پنل کاربری اضافه کردم و خیلی کارهای دیگر.

موضوعی که شما باید در شروع کار به آن دقت کنید این است که کار شما همیشه یک کسب و کار ابتدایی باقی نمی‌ماند و باید سایت شما این پتانسیل را داشته باشد که با گذشت زمان بتوانید آن را ارتقا بدهید و امکانات جدید به آن اضافه کنید.

بعضی از CMSها مخصوصاً CMSخای اختصاصی، این امکان را در اختیار شما نمی گذارند و یک سری CMSهای کد باز هم هستند چون خیلی تخصصی هستند و تعداد کمی در آن شاخه کار می‌کنند در ازاِی گسترش سایت‌تان هزینه‌های بسار بالایی از شما می گیرند و این موضوع به نظر من خیلی مهم است که از روشی استفاده کنید که اگر بعداً خواستید این را گسترش بدهید و امکانات سایت‌تان را افزایش بدهید نیازی نداشته باشید برای اضافه کردن یک قابلیت ساده بخواهید هزینه‌های بسیار زیادی بکنید.

3-معیار سوم این است که از هر روش برای طراحی سایت‌تان استفاده می کنید، آن روش باید استانداردهای سئو را رعایت کند. به احتمال زیادبا سئو آشنا هستید اگر هم آشنا نیستید خیلی ساده الان برای شما توضیح می‌دهم،

سئو به کارهایی گفته می‌شود که شما باید داخل سایتتان انجام بدهید و وقتی که این کارها را کردید سایت شما در لیست نتایج موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل نمایش داده می‌شود. برای آشنایی با اینکه سئو چیست کلیک کنید.

سئو بسیار مهم است و به جرأت می‌توانم بگویم یکی از منابع اصلی که شما بعداً قرار است از آن کسب درآمد بکنید همکین سئو هست. خیلی از وب سایتها هستند که متأسفانه در ساختار کد نویسی آنها استانداردهای سئو رعایت نشده و وقتی مالکین این وبسایت‌ها می‌خواهند سایتشان را سئو بکنند به مشکل می‌خورند و تازه می‌فهمند سایتشان قابلیت سئو شدن ندارد و یکی از اصلی‌ترین منابع کسب درآمد از دست می‌دهند.

پس این خیلی مهم است که از هر روشی که برای طراحی سایتتان استفاده می‌کنید، آن روش باید استاندارهای سئو را رعایت کند.

البته یک موضوع هم که هست این است که بعضی از CMSها مثل ورد پرس به صورت پیش شرط استانداردسئو را ندارند اما اگر قرار شد یک طراح بیاید سایت شما را طراحی کند باید وقت بگذارد و استانداردها را رعایت کند و قابلیت‌هایی به ورد پرس اضافه کند که شما بتوانید بعداً به راحتی سایتتان را سئو بکنید و داخل گوگل امتیاز بگیرید. برای اغلب کسب و کار ها، چه یک فروشگاه آنلاین بخواهید راه اندازی کنید، چه یک سایت شرکتی، ‌شخصی یا پزشکی، همواره در انتخاب بهترین روش طراحی سایت باید به رعایت استاندارد‌های سئو در آن روش توجه کنید.

4-و اما معیار چهارم، معیار چهارم هزینه است که من هزینه‌ها را به سه دسته تقسیم کردم.

1لف)هزینه راه‌اندازی سایت

ب)هزینه نگهداری سایت

ج) هزینه توسعه وب‌سایت

الف) هزینه راه‌اندازی به ان هزینه‌ای گفته می‌شود که در بدو و شروع کار متقبل می‌شوید، طراحی سایت به بعضی از روش‌ها بسیار گران قیمت است و به بعضی از روش‌ها ارزان‌تر است و نکته‌ای که فکر می‌کنم جالب باشد برای شما این است که شما می‌توانید یک سایت را با ظاهر یکسان با استفاده از روشهای مختلف طراحی کنید و مثلاً در یک روش سایت شما یک میلیون تومان تمام می‌شود ولی در یک روش دیگر می‌بینید باید ده ها میلیون هزینه کنید.

هزینه راه اندازی یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب بهترین روش طراحی سایت است. برخی از افراد فرصت طلب با زیر سوال بردن کار دیگران، شما را متقائد می کنند که فقط سایت کد نویسی شده مناسب است و هزینه‌های بسیار زیادی از شما دریافت می کنند. این در حالی است که صرف هزینه های بالا در شروع کار، ممکن است بودجه ی شما که باید صرف تولید محتوا، تبلیغات اینترنتی و … باشد را از بین ببرد و هیچ وقت نتوانید از سایت خود بهره برداری کنید.

این اختلاف هزینه‌ها خیلی از مواقع عاقلانه نیست و اگر شما بیایید هزینه زیادی را برای این که بخواهید با استفاده از یک روش سایت‌تان را طراحی بکنید در واقع پول خودتان را هدر دادید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که سراغ روش‌های الکی نروید و سرمایه خودتان را اتلاف نکنید.

موضوعی که خیلی مهم است و باید به آن دقت کنیداین است که راه‌اندازی یک سایت یا طراحی یک سایت اولین قدم شما در کسب و کار اینترنتی هست وقتی که شما سایت‌تان را راه‌اندازی کردید تازه هزینه‌های شما شروع می‌شود و ان موقع باید بروید داخل کانال‌های تلگرام تبلیغ کنید، افرادی را بگیرید که بیایند روی محتوای شما تمرکز کنند، سایت‌تان را سئو کنید، باید ویدیو تولید کنید، باید اینفوگرافیک تولید کنید و خیلی کارهای دیگر باید انجام شود که همه به شدت هزینه‌بر هستند.

خیلی از افراد دیدم که در همان بدو شروع کار آمدند تمام پول خودشان را صرف طراحی یک سایت کردند و وقتی که نوب بازاریابی و تبلیغاتی رسیده دیگر بودجه‌ای نداشتند که بخواهند خرج کنند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم که اگر شما فردی هستید که می‌خواهید با سرمایه کم شروع کنید بهترین کار این است که بروید سراغ CMSهایی که ارزان قیمت هستند مثل ورد پرس یا جملا، به تدریج که سایتتان را درست کردید و به درآمد رسیدید می‌توانید آرام آرم کارتان را گسترش بدهید، تبلیغات کنید و به تدریج به درآمد بالایی برسید.

اما اگر فرد یا شرکتی هستید که مثلاً 20میلیون، 50 میلیون، یا 100 میلیون سرمایه دارید باز هم پیشنهاد می‌کنم که سراغ روش‌های گران قیمت نروید و بیایید از روشی که استفاده کنید که بتوانیدبه راحتی و با هزینه‌ی نه چندان زیاد سایت‌تان راه اندازی کنید و مابقی بودجه‌ای که در اختیارتان هست را صرف تبلیغات، سئو و بازاریابی دیجیتال بکنید.

ب)دومین موضوع مربوط به هزینه نگهداری هست این موضوع هم بسیار مهم است شما باید از روشی استفاده کنید که هزینه نگهداری کمی داشته باشد. در برخی روش‌های طراحی سایت، آنقدر هزینه های ارتقا و نگهداری بالاست، که به زودی شما را با مشکلات زیادی مواجه می سازد. پس در انتخاب صحیح بهترین روش برای طراحی سایتتان حتما به این مورد نیز توجه کنید.

شاید برای شما جالب باشد که خیلی از مشتریان ما افرادی هستند که فبلاً صاحب یک وبسایت بودند بعد از آمدند سراغ ما و از ما خواستند یک سایت دیگر برایشان طراحی کنیم.

این افراد قبلاً رفتند به شرکتها یا طراحانی پول دادند برایشان یک سایت بسازند اما بعد از آن هر وقت خواستند یک عکس داخل سایتشان بگذارند، یک نوشته بگذارند یا یک تغییر جزئی در سایت‌شان اعمال کنند، طراح به هر بهانه‌ای 40 تومان، 50 تومان، 100 تومان از آن‌ها پول می‌گرفته.

به عنوان مثال یکی دیگر از دوستان بود که می‌گفت برای این که یک قابلیت بسیار ساده به وب‌سایت من اضافه شود من نزدیک یک میلیون به طراح قبلی‌ام پول دادم.

این در حالی است که وقتی که ما می‌آییم سفارش این افراد را قبول می‌کنیم و دوباره برایشان سایت می‌سازیم، به آن‌ها آموزش می‌دهیم، نکاتی را یاد می‌دهیم که خودشان بتوانند کسب و کارشان را مدیریت کنند و دیگر نیاز نباشد که برای هر کار جزئی بخواهند پولی را به یک نفر پرداخت کنند.

این موضوع بسیار مهم است، به هزینه نگهداری حتماً دقت کنید و به این موضوع دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید بروید سراغ CMSها یا روش‌هایی که خیلی متداول نیستند باید منتظر این باشید که اگر خواستید یک قابلیت ساده به سایت‌تان اضافه کنید یک تغییر جزئی داخل سایتتان اعمال کنید باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

ج) و اما موضوع سوم هم که مربوط به هزینه توسعه سایت بود، فکر می‌کنم به اندازه کافی راجع به این موضوع توضیح دادم اما جالب است بدانید چند وقت پیش من برای یکی از مشتریانمان سایتش براساس پرستاشاپ طراحی شده بود.

می‌خواستم یک قابلیتی را اضافه کنم و بعد دیدم برای این کار باید نزدیک 400 هزار تومان پول بدهم تازه این مبلغی بود که پای خود من درمی‌آمد، در حالی که همان قابلیت را ما می‌توانستیم با ده هزار تومان به یک سایت وردپرسی اضافه کنیم.

به این موضوع دقت داشته باشید وقتی که می‌خواهید روی طراحی سایت‌تان هزینه کنید به این دید به آن نگاه نکنید که یک بار هزینه می‌کنم ولی به طور اساسی و دیگری هیچی خرج نمی‌کنم. در طراحی سایت اصلاً این موضوع صادق نیست و در عمل متوجه می‌شوید که باید به مرور زمان و به تدریج که کار شما توسعه پیدا می‌کند دائماً سایت‌تان را و امکاناتش را گسترش بدهید.

پس به هزینه‌های جانبی که ممکن است در آینده به شما تحمیل شود دقت کنید و سعی کنید سراغ روشی بروید که هزینه‌های آینده‌اش هم کم باشد، هزینه نگهداری سایت کم باشد.

طبق بررسی‌هایی که من انجام دادم وردپرس بهترین روش بوده چون هم هزینه کمی دارد هم امنیت خوبی و هم انیکه به راحتی سئو می‌شود. چند وقت پیش داخل نمایشگاه بین‌المللی شرکت کرده بودم و یک سری شرکت‌ها بودند CMS اختصاصی خودشان را داخل نمایشگاه آورده بودند.

با یکی از متخصصان آن شرکت داشتم صحبت میکردم خیلی از ان CMS تعریف کرد از بهینه بودن کدها برای صحبت کرد از سرعت بارگذاری بالا گفت اما وقتی که به بحث سئو رسیدیم گفت که هنوز بهینه‌سازی برا سئو روی آن انجام نشده و آنجا بود که من فهمیدم اگر کسی این CMS را خریداری کند بعداً با مشکلاتی روبرو می شود که بسیار جدی است و ممکن است منبع مهمی از کسب درآمدش را از دست بدهد.

امیدوارم که این مقاله به درتان خورده باشد و توانسته باشید با استفاده از این معیارهایی که به شما معرفی کردم بهترین روش را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید.

10 دیدگاه در بهترین روش طراحی سایت

  1. علیرضا

    عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم با راه اندازی سایت، بحث مالیات برای فروشها به چه صورت هست؟ اگر از درگاه های واسطه مثل زرین پال استفاده کنیم باید مالیات بدیم؟ اگر که نیازی به پرداخت مالیات نیست بعدا مشکلی پیش نمیاد؟

  2. ابراهیم شکوهیان

    باسلام خدمت شما استاد ارجمند دوره روانشناسی رنگها ویدِِئو هستش اما جزوه ای نبود ممنون میشم رسیدگی کنید

  3. میلاد کاکاوندی

    باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت شما.
    استادبنده ازقالب آوادااستفاده میکنم وتونستم وبسایتمو باکمک دوران آموزشی شمابسازم.بنده بعضی عکسهاروکه درسایت گذاشتم برای موبایل رسپانسیونشدن.به نظرتون برای حل این مشگل چه بایدکرد؟
    مرسی ازپاسخ شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *