ایمیل مارکتینگ چیست و چرا مهمترین روش در بازاریابی اینترنتی است؟

با ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل چقدر آشنا هستید؟

آیا فکر می کنید با وجود شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ ،از رده خارج و بی فایده است؟

اگر اینطور فکر می کنید باید به شما هشدار دهم که سخت در اشتباه هستید و اگر این مقاله را نخوانید بعدا تاوان سنگینی خواهید داد.

1-ایمیل مارکتینگ email marketing چیست؟

ایمیل مارکتینگبازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است.همان طور که از اسمش مشخص است در این روش شما با استفاده از ایمیل و سیستم خودکار ارسال،برنامه ریزی می کنید که با بازدیدکنندگان سایتتان ارتباط دو طرفه برقرار کنید ،اعتبار خود را افزایش دهید، مقدمات برند سازی را انجام دهید ودر نهایت کاری کنید که بازدید کننده به خریدار تبدیل شود.

هر ایمیلی که به نوعی کالا یا خدمات شما را تبلیغ کند یا به نحوی باعث برندسازی شما شود در دسته ی ایمیل مارکتینگ قرار می گیرد.این روش یکی از قدیمی ترین،ارزان ترین،مفیدترین و در عین حال پر بازده ترین روش ها در بازاریابی اینترنتی است.(نسبت به هزینه ای که می کنید.)

اگر که از این روش به خوبی استفاده کنید می توانید بدون اینکه ترافیک و بازدیدکنندگان فروشگاهتان را افزایش دهید با همین تعداد بازدیدکننده ای که اکنون دارید، فروشتان را دو یا سه برابر قبل بکنید.

زیرا وقتی که شما ایمیل کاربران سایتتان را داشته باشید یک پل ارتباطی بین شما و آن ها شکل می گیرد.

در صورتی که در روش های دیگر مثل تبلیغات بنری،تبلیغات اینستاگرام و تلگرام شما هزینه می کنید تا مشتری شما را پیدا کند و بعد چنانچه او از گروه ،پیج،یا سایت شما خارج شد دیگر هیچ دسترسی به او ندارید.(علت شکست بسیاری از روش های تبلیغاتی همین است.)

در صورتی که در ایمیل مارکتینگ شما می توانید به سادگی  لیستی از افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند تهیه کنید و خودتان با آن ها ارتباط برقرار کنید.و بدین ترتیب می توانید بازدید کنندگانی که با روش های تبلیغاتی دیگر پیدا کرده اید را به سایتتان برگردانید.

2-مزایای منحصر به فرد ایمیل مارکتینگ!

بازاریابی ایمیل مارکتینگاین روش زمان و انرژی کمی از شما می گیرد و شما می توانید فقط یکبار یک کمپین(سیستم ارسال خودکار ایمیل های از پیش طراحی شده) طراحی کنید و طوری برنامه ریزی کنید که برای هر کسی که به لیست ایمیل شما اضافه می شود این کمپین به طور خودکار اجرا شود.

بدون اینکه نیاز باشد هر دفعه برای این کار وقت بگذارید.در این روش می توانید مخاطبان خود را تفکیک کنید و برای هر دسته ایمیلی متفاوت طراحی کنید و بفرستید و ببینید که در کدام حالت موفق تر عمل کرده اید.

همچنین می توانید به سادگی بفهمید که از کل ایمیل هایی که ارسال کرده اید چند درصد ارسال موفق داشته است.چند درصد باز شده است و چند درصد روی لینکی که داخل ایمیل خود قرار داده اید کلیک کرده اند.ضمن اینکه می توانید رفتار هر یک از اعضای ایلیست ایمیلتان را بررسی کنید و تحلیل کنید که یک فرد چه رفتاری با ایمیل شما داشته است.(مثلا چندتا را باز کرده،کی این کار را کرده و …)

همچنین با این روش می توانید به سادگی از مشتریان خود پشتیبانی کنید و به صورت خصوصی با آن ها در ارتباط باشید.

3-اشتباهات بزرگ در ایمیل مارکتینگ

اشتباهات رایجی که اغلب افراد می کنند این است که لیست ایمیل می خرند.این کار یک اشتباه بزرگ است.زیرا در این حالت شما دارید اسپم ارسال می کنید و بدون اینکه مخاطبانتان راضی باشند دارید به طور نا خواسته برایشان ایمیل ارسال می کنید.

بزرگترین اشتباه در بازاریابی ایمیلی خرید لیست ایمیل است.

در این مواقع معمولا هزینه بازاریابی ایمیلی بسیار بالا می رود و بازدهی نیز بسیار کم است.ضمنا این خطر وجود دارد که اگر شما از سایت خود برای ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید سایتتان به عنوان اسپم شناخته شود و از این به بعد هر ایمیلی که ارسال می کنید به اینباکس مخاطبانتان نرسد و از پوشه اسپم سر در آورد.

برای اینکه بتوانید ایمیل مارکتینگ موفقی داشته باشید باید خودتان لیست ایمیلتان را جمع آوری کنید..به این صورت که باید در سایتتان صفحه ی فرود طراحی کنید و در سعی کنید که ایمیل مخاطبانتان را جمع کنید.(مقاله ی چرا استفاده از صفحه فرود در فروشگاه اینترنتی معجزه می کند؟ را مطالعه کنید.)

اگر شبکه اجتماعی دارید و یا حتی اگر تبلیغات در تلگرام،اینستاگرام انجام می دهید یا در سایت های دیگر تبلیغات بنری می کنید باید سعی کنید که افراد را به سایتتان هدایت کنید و در عوض یک پیشنهاد ویژه ایمیل آن ها را بگیرید.

با این کار شما لیستی از افرادی را دارید که خودشان ایمیلشان را به شما داده اند و با احتمال بیشتری ایمیل های شما را باز می کنند.در نتیجه احتمال اسپم شدن سایتتان به شدتد کاهش میابد.

ضمن اینکه در این حالت شما لیستی را دارید که به حوزه ی کاری شما علاقه مندند و اگر بتوانید ایمیل های خوبی را طراحی کنید و برای آن ها ارسال کنید می توانید به راحتی آن ها را به خریدار تبدیل کنید.

4-معرفی بهترین سرویس برای شروع ایمیل مارکتینگ

سیستم ها و نرم افزارها و سایت های بسیار زیادی وجود دارند که برای شما کار ایمیل مارکتینگ را انجام می دهند.پس از بررسی بیش از 10 سرویس مختلف یک سایت را پیدا کردم که در حال حاضر جزو بهترین سرویس ها است و آن میلر لایت است.

با استفاده از این سرویس می توانید به صورت رایگان شروع کنید و اثرات معجزه وار ایمیل مارکتینگ را روی سایتتان ببینید.

اما یک نکته ی مهم:از زیاد شدن اعضای لیست ایمیلتان پرهیز کنید.با زیاد شدن اعضای لیستتان هزینه ی ایمیل مارکتینگ به صورت پلکانی افزایش می یابد.پس سعی نکنید به هر قیمتی که شده ایمیل هر کسی را از او بگیرید.

باید سعی کنیدلیست ایمیل افرادی را داشته باشید که به حوزه ی کاری شما علاقه مندند.

داشتن یک لیست هزارتایی از افراد علاقه مند بسیار بهتر و سودآور تر از لیست 10000 نفری از افرادی است که علاقه چندانی به شما و خدماتتان ندارند.

نکته مهم بعدی این است که وقتی که ایمیلی را طراحی می کنید باید به وضعیت نمایش آن در موبایل بسیار دقت کنید.زیرا تحقیقات اخیر نشان می دهد که بیش از 40 درصد افرادی که ایمیلتان را در آینده باز خواهند کرد با استفاده از موبایل این کار را می کنند.در میلر لایت این امکان وجود دارد.

از این قسمت می توانید وارد سایت میلرلایت شوید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.در مقاله ی معرفی روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی می توانید با روش های دیگر بازاریابی اینترنتی آشنا شوید.نظر یا سوال خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *